1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 28 juli 2016

about cuttings and pudding

Ik hou van de puddingvormen van de Mona toetjes.
I love the pudding cups of the Mona desserts.

Ik kocht begin mei een Pilea en de zeven kleine, jonge plantjes in de pot deed ik als stekjes in kleine bakjes met grond. De grootste nam ik mee als kadootje bij mijn bezoek aan blogvriendin Jeanette van Hip en Kleurig. De overige zes waren inmiddels toe aan een grotere behuizing.

Early May I bought a Pilea and the seven small, young plants in the pot I did as cuttings in small trays with soil. I took the largest one as a gift at my visit to blog friend Jeanette of Hip en KleurigThe other six had a urgent need for repotting.


Er waren nog zes bakjes van de duoverpakking van Mona toetjes. De bakjes hebben een gaatje en dat is handig voor de afvoer van overtollig water.
Ik maakte ze lichtblauw aan de buitenkant met (matte) verfspray. Die gebruikte ik al eerder, kijkLees goed de aanwijzingen op de verpakking en voorkom inademing van verf (door de verneveling). Alvorens te gaan sprayen legde ik kranten neer en plastic onder de bakjes.

There were still six cups of the duopackage of Mona desserts. The cups have a small hole which is convenient for the drainage of excess water.
I made them light blue on the outside with (matt) paint spray. I used it before, look. Please follow the instructions on the packaging accurate.


Nu zijn er nog vijf. Mijn jongste nichtje (13) heeft er zondag één gekregen.
Now there are five. My youngest niece (13) has received one last Sunday.

Kazincbarcika font van / by Misti's Fonts

14 opmerkingen:

  1. Hij/Zij doet net nog hoor. Dochter heeft er goed op gepast in onze vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te lezen! Mijn stekjes werden wat gelig, vandaar de grotere behuizing.

      Verwijderen
  2. Ook weer zo leuk. Wat maak je toch elke keer weer leuke dingen en leuke blogs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief dat je dat schrijft, dank je wel.
      Het zijn kleine, eenvoudige DIY's en ik word er blij van.

      Verwijderen
  3. Goed gevonden, dat zijn mooie vormpjes! En zeker leuk in combinatie met de schoteltjes van verschillende serviezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      In de praktijk sneuvelen er meer kopjes dan schoteltjes ;-)

      Verwijderen
  4. De vormpjes zijn erg mooi en wat erin zat vooral erg lekker ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk en mooie kleur ook!
    En gefeliciteerd dat je bij Ingthings een boek hebt gewonnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Sonja!
      Nu is mijn verzameling van Ingrid's boeken compleet ;-)

      Verwijderen
  6. Fabulous! They look great and you are very clever to recycle! xox

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zette vandaag een link naar deze blogpost op mijn blog. Het is zo'n liefleuk puddingidee!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen