1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 3 juli 2016

a plate full of sunlight

Koken en bakken als remedie.
Cooking and baking as a cure.

Wanneer ik moe ben, een hoofd vol muizenissen heb, mij zorgen maak, verlang naar het zorgeloze van zonnige dagen, dan moet ik bakken en koken. En dan heb ik het over taarten, ovenschotels, soepen en dergelijke, oftewel troosteten, comfort food.

When I am tired, I have worries, I am longing for careless sunny days, then I bake and I cook. And I'm talking about pies, casseroles, soups and the like, they call it comfort food.

Ik maakte de aardbeien-rabarbertaart van Madame Charlotte. En in tegenstelling tot eerder bericht haalden we van de grootste rabarberplant toch nog een keer een aantal stelen.
De eetlepel rozenwater in het recept heb ik vervangen door wat citroensap. Eerlijk gezegd staat de geur en smaak van rozen mij tegen.

I made the strawberry-rhubarb pie of Madame CharlotteAnd unlike an earlier post, we took some stalks of the largest rhubarb plant.
Instead of rosewater I used a little lemon juice. I do not like the smell and taste of roses.

Het lacht mij tegemoet, jou ook?
En het smaakt heerlijk!

t laughs at me, to you too?
And it tastes great!


13 opmerkingen:

  1. Ha dat is echt comfortfood... heeft een mens echt nodig dezer dagen! Je wordt toch moedeloos van dat ellendige weer. Lekkere combinatie rabarber met aardbeien.
    Fijne en ontspannen week gewenst! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd goed, taarten bakken (én opeten!).
    En het ziet er prachtig en gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaren geleden deed ik een studie en als ik dan uren had zitten leren ging ik daarna koekjes of taart bakken, als ontspanning;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmmmmmmmmmmmmmmm! Prachtige zomerkleuren! Geen zon, dan maar zon op je bord, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die foto's doen me de Belgische zomer zo vergeten! Hmmmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, in de keuken staan en meten en weten en schillen en kneden is een hele goeie remedie tegen een druk hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I am on my way over for left overs ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Missie geslaagd; hier wordt je spontaan vrolijk van.
    Mooi, smakelijke, uitnodigende foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het dan bijna jammer van de lekkere aardbeien om ze in een taart te doen. Aardbeien eet ik het liefst gewoon. Maar fijn dat bakken helpt bij muizenissen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oef dat ziet er lekker uit! Is dat room wat je ernaast heb liggen? Rabarber was bij ons ook een bijgerecht als appelmoes. Appel/rabarbermoes is trouwens ook errug lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is wat van de Turkse yoghurt uit het recept (met een beetje poedersuiker), lekker!

      Verwijderen