1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 12 juni 2016

verheugen / rejoice

Ik verheug mij graag.
I like to rejoice.

Ik stuurde echte post naar Marthy van Heen en terug naar de Ardèche. Marthy ging de uitdaging aan om snail mail te versturen. En er kwam echte snail mail in de brievenbus. Een echte Marthy ook, ik zag het aan de envelop en later aan de inhoud. De liefde voor het leven in Frankrijk spreken er uit. Dank je wel Marthy voor een beetje Frankrijk in Nederland!







Ik deed mee aan de The Pretty Postal Floral Swap, een uitwisseling met twee Amerikaanse en twee Canadese vrouwen en 
verheugde mij op hun post. Inmiddels heb ik drie van de vier enveloppen ontvangen, hele mooie.
En ik heb twee leuke reacties op mijn post gekregen. 

Dit jaar kocht ik vijf plantjes van de lathyrus bij de pluktuin om de hoek. Ik verheugde mij op het moment dat de kleuren zich laten zien en er een sprekende bij is.


Zinnia's worden niet graag verplant en kunnen tot eind juni op de plaats van bestemming gezaaid worden. Ik zaaide de lage Zinnia (Thumbelina) in twee grote potten waar ruimte over was. En ik maakte plaats voor lage dahlia's.
Ik verheug mij op hun bloei.

Ik verheug mij ook op de nieuwe soorten tomaten, de aubergine en passievrucht, die groeien in de kas.
Ik verheug mij op dinsdag, wanneer oudste zijn eerste pak (zwart) met wit overhemd en vlinderstrik draagt voor het eindexamenfeest. Donderdag krijgt hij de uitslag van zijn eindexamen.
Ik verheug mij op het einde van de week wanneer de Flow Weekly's arriveren, aangeboden door de lieve Manon van 
Haak en Pen.
Ik verheug mij op een afspraak met blogvriendinnen Alet en Marloes.

Only in Dutch, sorry!

19 opmerkingen:

  1. Fijn dat je het leuk vond, Ageeth, je was de eerste die ik snail mail stuurde. Ik vond het erg leuk om te doen, dus ik ga er mee door.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je de smaak te pakken hebt! Het is een soort virus ;-)

      Verwijderen
  2. Oh wat veel om je op te verheugen! Heerlijk. Vooral om je zoon in pak te zien vind ik een leuke (en de afspraak).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En onze afspraak komende woensdag!!
      Het pak staat hem toch mooi :-))

      Verwijderen
  3. Fijn dat je zulke leuke post terug krijgt!Verheug je nog maar op wat nog gaat komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En jij hebt ook veel om naar uit te kijken :-)

      Verwijderen
  4. Ik ben ook fan van verheugen, ik verheug met je mee, want jouw verheuglijstje is een hele mooie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik verheug me ook erg op onze afspraak!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk om je zo te verheugen!

    Ik vind dat twee plaatje mooi, van Bonne Annee.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schitterende post van Marthy en dat voor haar eerste keer. Ik verheug me nu nog meer want hier kan er elk ogenblik ook wat in de brievenbus vallen. De spanning stijgt !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook nieuwsgierig naar de post die jij krijgt van Marthy.

      Verwijderen
  8. Heerlijk genieten! Op de omslag herken ik het Provençaalse Café de France in L'Isle sur la Sorgue. :-)

    BeantwoordenVerwijderen