1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 30 juni 2016

smileys in the garden

Oost-Indische kers, nasturtium or Indian Cress

Ik was bij Wildernis Amsterdam een paar weken geleden (kijk hier).
En ik werd blij van deze originele prent van Veer&Moon, de samenwerking van
visueel vormgever Annemoon van Steen en grafisch vormgever Veronique van Kampen.

I was at Wildernis Amsterdam a few weeks ago (look here).
And I became happy of this original print of Veer&Moon (means Feather & Moon)the collaboration of
visual designer Annemoon van Steen and graphic designer Veronique van Kampen.


Het toeval wilde dat ik op de terugweg naar het station prettig verdwaalde en midden in de stad op de stoep een oase van bloemen aantrof, waaronder deze florissante pol Oost-Indische kers. Dat vond ik bijzonder zo vroeg in juni. Ruim drie weken verder is ook in onze tuin de eerste bloem te bewonderen.

It so happened that I got lost pleasurable on the way back to the station. Right in the city on the pavement I saw an oasis of flowers, including these flourishing nasturtium. Special, so early in June. More than three weeks later we admire the first flower in our garden.

De Oost-Indische kers iéénjarige kruiper (en soms klimmer), maar zaait zichzelf uit. In onze tuin komen er meerdere planten op. Je zaait ze het best op de zonnige plaats van bestemming. Vorig jaar hebben we genoten van veel verschillende kleuren geel en oranje. In dit blogbericht zie je de foto's.

The nasturtium or Indian cress is annual, but sow itself out. In our garden there are several new plants. Last year we enjoyed many different shades of yellow and orange. In this blogpost you can see the pictures.

10 opmerkingen:

  1. Mooi die Oost-Indische kers! Zou dat nu in een bostuin ook willen woekeren? Ik ga het toch maar eens proberen volgende zomer... Prachtige prent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij wonen ook een soort van in het bos. De Oost-Indische kers heeft wel graag zon. Het is in ieder geval de moeite van het proberen waard!

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige prent.
    Die van mij staan nog niet in bloei; snakken naar zon denk ik (net zoals ik)!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb inmiddels twee gele en een oranje bloem gezien. Alles hier snakt ook naar de zon, X

      Verwijderen
  3. Ik heb ze gezaaid maar zie niets opkomen, het was wel oud zaad. Volgend jaar nieuw poging, want ik vind Oost-Indische kers zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De plantjes bij ons zijn nog maar klein en er komen er meer bij. Ik zou denken dat er nog hoop is voor je.

      Verwijderen
  4. Mooi die prent, subtiel!
    Oostindische kers is ook heerlijk in d sla, bij mij is die ook nog niet in bloei
    Fijn weekend, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die prent is schitterend! Ik hou van Oostindische kers, die is goed voor véél dingen ( zoals tegen bladluis,...). En zo'n knalkleur maakt me vrolijk!
    Dat is inderdaad vroeg dat die al stond te bloeien, maar de standplaats maakt een reuzegroot verschil. Mijn voortuin ligt op het zuiden en mijn achtertuin op het noorden, dus vooraan bloeit alles veel eerder dan achteraan. Ook als bloemen meer beschermd staan tegen wind, doen ze het vaak beter. In elk geval, geniet nog van je vondst!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattig plantje. Ik ben gek uit bloemen die zich uitzaaien. Elke keer een feestje als ze in het nieuwe jaar weer opkomen. Leuk dat je 2x met de oostindische kers te maken kreeg met de print en je verdwalen. Verdwalen kan zo leuk zijn als je het mooie erin weet te zien.

    BeantwoordenVerwijderen