1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zaterdag 18 juni 2016

precious

De afgelopen weken had ik alle kringloopgeluk van de wereld.
The last few weeks I did great finds in thrift stores.

Deze bloemenpers bracht mij 40 jaar terug in de tijd. Er ontbraken twee bouten met schroefdraden en twee vleugelmoeren.
Maar dat was zo geregeld, want ook de man des huizes heeft DIY benodigdheden in huis, in zijn geval in de garage en het schuurtje. Hij wilde ook gaan schuren en lakken, maar dat stelde ik niet op prijs.

These flower press brought me 40 years back in time. Only two bolts with threads and two wing nuts were missing. But that was a piece of cake, because the man of the house has also DIY supplies at home, in his case in the garage and the shed. I turned of his offer to go sanding and varnishing.

Ik hoopte op een schat aan 40 jaar oude gedroogde bloemen, maar er was alleen een oud blaadje.
Dat vond ik veelzeggend!

I was hoping for a treasure of 40 year old dried flowers, but there was only an old leaf.
That was suggestive!

Ik maakte de pers schoon en sneed karton en knipte vloeipapier op maat. 
En ik zocht bloemen.

I cleaned the press and cut cardboard and tissue paper to size.
And I searched for flowers.


Viooltjes waren vroeger al mijn favoriete bloemen om te drogen (kijk maar eens hier).
Ze stonden in de tuin en ik was er net op tijd bij. Inmiddels zijn ze opgegeten door de slakken.

Violets were at that time my favorite flowers to dry (look here).
They were in the garden and I was just in time. Now they are eaten by the snails.

Bij Kaky in Almere kocht ik deze wissellijst met twee platen glas.
De gedroogde viooltjes plakte ik vast met kleine transparante platte lijm druppels (mini lijm dots, op een rol verkrijgbaar bij hobbywinkels).

At Kaky I bought this picture frame with two glass plates.
I glued the dried violets with small transparent flat glue drops (available on a role in hobby shops).

Recentelijk vroeg ik om Flow Weekly's. Van Manon van Haak en Pen heb ik er zo'n 20 per post gekregen
Lieve Manon, ik ben er heel blij mee en maak blije post voor je als bedankje. Wordt vervolgd!

Recently I asked for Flow Weekly's. Manon of Haak en Pen (means Hook and Pen) send me there 20 by mail.
Dear Manon, I'm very happy with it and I fill a cheerful envelope as a thank you. To be continued!


24 opmerkingen:

  1. Dat is in 1 keer "alle geluk van de hele wereld"! Prachtig die viooltjes en keilief van Manon!
    Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die opmerking, maar dat stelde ik niet op prijs, die is hilarisch.
    Man en ik maakten hem ook een keer, wij hadden uit de oude boerderij van man's opa en oma een voedertrog gekregen. Volgens opa was-ie niet om aan te zien en moest schoon gemaakt worden met....zoutzuur. Doe dat maar niet, zeiden wij. Hij is mooi zoals-ie is. Nog steeds staat hij in onze tuin, al gedurende 26 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo lief, dat hij het gelijk wil aanpakken ;-)
      Laat je de trog zien woensdag?

      Verwijderen
  3. Prachtig die wissellijst met viooltjes!
    En de bloemenpers is inderdaad mooi zoals die is. Niets aan doen!
    Fijn weekend daar. Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er content mee.
      Jij ook een fijn weekend, X

      Verwijderen
  4. Wat een prachtexemplaar! Ik zoek ook al geruime tijd naar een bloemenpers, maar tot op heden zonder succes. Vooral die oudjes zijn prachtig om te zien. Op een dag kruist er vast en zeker één mijn pad. Wat is je DIY mooi geworden, eentje om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was de eerste bloemenpers die ik zag de afgelopen jaren. Maar ik vraag me af of ik er eerder wel oog voor had. Ik zal blijven opletten, dan kan er misschien wel één op de post ;-)

      Verwijderen
  5. Wat een mooie bloemenpers, die zie je niet zoveel.
    Fijn dat ik een onderdeel van je " geluk" heb mogen zijn. Ik wens je er veel plezier mee.
    Een heel gezellig weekend toegewenst
    Liefs Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. How lovely! You have such great ideas! Wishing you a great weekend, Ageeth! xox

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig, die tere viooltjes. Zo grappig, je man al bijna in de weer met de schuurmachine. Zou zo ook hier kunnen gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geweldig, dat beeld erbij. Het is ook zo lief, dat het bijna vervelend is om het aanbod af te wijzen ;-)

      Verwijderen
  8. Oh, ik had precies dezelfde bloemenpers, maakte ooit kleine schilderijtjes van gedroogde bloemen. Jaren bewaard en nog maar pas een paar jaar geleden weggegooid. En het is wel stomtoevallig maar sinds een paar weken heb ik spijt van dat weggooien. Aanstaande winter eens bij de kringloop kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo heb ik vanochtend nog gezocht naar een prachtig boek over droogbloemen uit die periode. Ik heb het toch echt opgeruimd zo'n twee jaar geleden. Raar gevoel hè, spijt.

      Verwijderen
  9. Wat een kringloop'kadootje'. Ik had vorig jaar nog een bloemenpers van mijn oma (ze is 25 jaar geleden overleden) liggen. In mijn fantasie zaten er nog een boel mooie bloempjes in en ik Wilde de betovering niet verbreken. Toen ik hem openmaakte viel de oogst wat tegen maar toch heel bijzonder om met zoiets van haar verder te gaan na zoveel jaar. Dit jaar heb ik de bloemenpers in de kast laten liggen maar ik heb me voorgenomen volgend jaar weer mee te doen. Ik word er zo blij van. Mooi stapeltje weekly's heb je gescoord. Tof van Manon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een fijn erfstuk! Misschien leuk om met herfstblaadjes te beginnen?

      Verwijderen
  10. Dat is inderdaad kringloopgeluk! Wat mooi, die viooltjes!!
    (En wat fijn van Manon!)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geluk dat je net toen in de kringloop was,hé!Ben benieuwd wat je nog allemaal gaat drogen.Leuk gedaan met die viooltjes in de wissellijst.Ik heb een soort gelijke en doe daar regelmatig een nieuwe quote in ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Werkelijk schitterend de viooltjes tussen het glas. Ik heb eens met de kleinzoons van oud papier nieuw gemaakt met gedroogde viooltjes ertussen. Ook leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is idd geluk hebben. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen