1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 21 juni 2016

Pilea, the stamps

Een dag met onafgebroken regen is goed voor mijn huishouden en mijn creativiteit.
A day with steady rain is good for my housekeeping and my creativity.

De Pilea peperomioides of pannekoekplant is trendy en leuk. Ik heb er ook één en een kraamkamer vol met zeven kleintjes.
En er zijn er twee 'onderweg'.

The Pilea peperomioides or pancake plant is trendy and cute. I also have one and a nursery full of seven little ones.

And there are two 'on the move'. 

Ik ging een stempel snijden, maar dat wilde niet vlotten. Deze blockprint van Loes van Oosten hielp mij qua compositie op weg.
In plaats van stempelrubber gebruikte ik foam, restjes van een workshop illustreren met stempels/druktechnieken van
Hiky Helmantel in maart vorig jaar.

I tried to carve a stamp, but that was not how I wanted it. This blockprint by Loes van Oosten helped me in terms of compositionInstead of stamp rubber I used foam, scraps of a workshop illustrate with stamps/printing techniques by
Hiky Helmantel in March last year.



De bladeren maakte ik in drie formaten en de stelen tekende ik met kleurpotloden.
Ik gebruikte stempelinkt in drie kleuren groen:
linksboven VersaCraft Pine, rechtboven VersaCraft Emerald en onder ColorBox Fresh Green.

The leaves I made in three sizes, and the stems I drew with colored pencils.
I used stamp ink in three shades of green:
top left VersaCraft Pine, top right VersaCraft Emerald and under ColorBox Fresh Green.


Bij wideeyedtree zie je hoe groot een Pilea in twee jaar tijd kan worden.
At wideeyedtree you can see how big a Pilea can grow in two years.

17 opmerkingen:

  1. Och och, wat een creativiteit weer, ik vind het zó mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig!!! super creatief en mooi gemaakt. super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat is dat mooi geworden zeg! Ik wist niet dat stempels er zo konden uitzien.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt prachtig. Ook heel mooi in beeld gebracht. Al die verschillende tinten groen....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You are so creative! Beautiful job xox

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je doet de titel van je blog eer aan. Pure ogenzalf. Zo leuk weer dit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als dat zulke prachtige resultaten geeft moet het nog maar vaker gaan regenen ;-)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De Philea en ik hebben niet zo'n goede 'samenwerking' hier in huis.

    Ik kreeg drie stekjes. Het ene ging naar mijn ouders.
    De andere twee bleven hier. Helaas als er één blaadje bij kwam, viel er onder één af... bij beide stekjes!
    Uiteindelijk, na volhouden, praten en verzorgen was er één stekje dat meerdere blaadjes kreeg!
    Maar nu heeft de peuter net dat plantje onder handen genomen en 'geplukt'.
    *zucht*

    Bedankt om te laten zien wat het kan worden als ik geduld heb ... hahahaha!
    Mooie stempels ook. (Vorige reactie verwijderd omdat er een foutje instond - ben nog niet goed wakker geloof ik ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig prachtig! Drukt dit voldoende mijn bewondering uit? Het stempelwerk, de kleurtjes, de foto's, alles gewoon ....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gaaf resultaat! Ik zou 'm zo als poster aan de muur hangen <3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aaaah, die lettertjesstempel, is die ergens te koop?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is de Alphabet Rolling Stamp Vol. 2 van Papyrus.
      Een paar jaar geleden via Etsy in Azië gekocht.

      Verwijderen
  12. Reacties
    1. Thnx!!
      Time to exchange snail mail again? With a plant theme?

      Verwijderen