1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 8 juni 2016

mijn kleuren / my colors ~ golden brown

Ons thuis is mijn eigen kleurrijk.
Our home is my own state of colors.

Ik laaf mij aan een veelheid van kleuren. Ik voel positiviteit en warmte in een kleurrijk huis. 
I soak myself in a multitude of colors. I feel positivity and warmth in a colorful house.

Ons huis is gebouwd in het begin van de jaren 70. De tijd van plavuizen, schrootjesplafonds en schoonmetselwerk. En de periode van bonte kleuren en dan vooral paars, oranje, groen, okergeel en bruin. Wij hebben veel hout en dus bruintinten in huis.
Het is ons huis sinds 12 jaar. Bijna 11 jaar geleden werd jongste geboren en de kraamverzorgster merkte op dat er nog veel wit te verven was. Dat hebben we niet gedaan. Zo zijn een deel van de kozijnen op de begane grond van tropisch Afrikaanse Wengé dat zwaar en hard is en heel donkerbruin. En heel mooi.

Our house was built in the early 70s. The time of tiled floors, paneling ceilings and masonry walls. And the period of variegated colors, especially purple, orange, green, ocher and brown. We have a lot of wood and therefore browns in our house.
It is our home for 12 years. Youngest was born almost 11 years ago and the maternity nurse who came to us, commented that there was much to paint white. That we have not doneFor example, part of the window frames on the ground floor are made of tropical African Wengé. It is heavy, hard and very dark brown. And very beautiful.

In dit blogbericht kwam het insect al voorbij. Ik vond het in stukjes in een afvalbak op mijn werk in de bibliotheek. Het zal gemaakt zijn in het FabLab, dat staat voor Fabrication Laboratory. Wat begint met een idee, wordt omgezet in een computermodel, dat vervolgens in 3D geprint of met de snijplotter uitgesneden kan worden.
Ik plakte alle stukjes vast met secondelijm en heb het brons gespoten met universele verfspray.

In this blogpost you could see the insect. I found it in pieces in a bin at my work in the library. It is made in the FabLab, which stands for Fabrication Laboratory. What begins with an idea, is converted into a computer model, which can then be printed in 3D or cut out with the plotter.
I pasted all the pieces with superglue and I jetted it bronze with universal paint spray.

De print 'Life is tough' is van Ingrid van Willenswaard van Ingthings. (Haar webwinkel vind je hier.)
The print "Life is tough" was created by Ingrid Willenswaard of Ingthings. (Her online store can be found here.)

Een bosje korenbloemen uit de winkel.
A bunch of cornflowers from the store.




De Pilea peperomioides of pannekoekplant kocht ik in Tuinland Zwolle.
Dit tuincentrum is een aanrader trouwens, een wereld boordevol met planten voor binnen en buiten, groenten,
zoals de aubergineplant die ik kocht, kruiden, snijbloemen. Noem het maar op en het is er. 

The Pilea peperomioides or pancake plant.


De vaasjes, het gezicht van houtsnijwerk, de apothekersfles, het bloempotje van de Pilea, het kleine bruine bloempotje en de klos met groen garen zijn kringloopvondsten.

The vases, the face of carvings, the pharmacists bottle, the flowerpot with the Pilea, the small brown flower pot and the bobbin with green yarn are thrift finds.

Meer 'mijn kleuren' vind je hier:
More 'my colors' can be found here:
yellow
green
purple

"Kleur is de verwondering van het licht."
Marc van Halsendaele (dichter/poet)

14 opmerkingen:

  1. Wat een gezelligheid met zo'n leuke hoekjes! Prachtig insect! Dat moet een geduld-en precisiewerkje geweest zijn! Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooie vondst, dat insect. Ik duik normaliter niet zo snel het afval in ;-)

      Verwijderen
  2. Mooi, fijn, warm, kleurrijk en gezellig ziet dat eruit.
    Mooi de korenbloemen op dat korenblauwe tafeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk is dat korenblauw meer paars. Maar net waar het bij staat.

      Verwijderen
  3. Oh die klos met garen!! Inderdaad kleurrijke woning,fijn dat je dat met ons wil delen ;) Geniet jij maar van je plekje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi hè, zo'n klos?! Heb ik niet zelf bedacht als decoratie :-)

      Verwijderen
  4. Ik heb niet veel kleur in wanden en meubels maar kringloopvondsten heb ik veel, net als jij mooi gearrangeerd in groepjes. Wat is dat insect mooi en ook mooi die kaarten van bladeren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind die kaarten ook zo mooi. Ze zaten bij een Home&Garden, één had ik er zelf en de andere kreeg ik voor mijn verjaardag van Jeanette van Hip en Kleurig.

      Verwijderen
  5. Mooi zo bij elkaar, die korenbloemen op dat blauwe tafeltje. En dan met al die andere dingen wordt het een stilleven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stillevens maken in huis, dat is de slagroom op de taart van het huishouden <3

      Verwijderen
  6. Wauw, jouw pannenkoekenplantje staat er goed bij.
    Ik had twee kleintjes gekregen van iemand en het heeft erg lang geduurd vooraleer er blaadjes bijkwamen. Als er dan bijkwamen, verloor hij langs onder weer blaadjes.
    Nu had hij eindelijk 8 blaadjes en nu heeft de peuter er 4 afgetrokken. De andere had 6 blaadjes en ook daar zijn er af getrokken... ze zijn precies vervloekt ;)

    Maar oké we proberen verder :)
    Kopen is niet zo heel makkelijk hier vind je ze niet zo vaak!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zeven baby's van de Pilea. Ze moeten nog een tijdje aarden en ik heb er al een paar vergeven in de toekomst. Misschien kan ik er jou dan één sturen. Dat schijnt goed te kunnen gaan met de post.
      Ach, die kinderhandjes. Daar zitten ook oogjes in <3

      Verwijderen