1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 26 juni 2016

mensenwerk / mens work

Mijn man is trots op mij en vond het tijd voor bloemen en taart.
My husband is proud of me and felt it was time for flowers and cake.


In de reorganisatie op mijn werk is mijn vaste aanstelling een voorlopige plaatsing geworden, in afwachting van het volgen van een opleiding en het behalen van het diploma.
Mijn man vind het een keuze voor de toekomst met perspectief en een goed voorbeeld voor onze zonen.

In the reorganization on my work my permanent employment became a temporary placement, pending following a training and obtaining the diploma.
My husband think it is a choice for the future with perspective and a good example for our sons.


En ik, ik ben boos. Niet omdat ik met mijn werkervaring van meer dan 30 jaar en diverse opleidingen, waaronder het diploma van het hbo voorlopig geplaatst wordt en een opleiding mbo van een jaar moet doen.
Nee, ik voel mij onmachtig, ervaar onrechtvaardigheid. Collega's die uitstekend werken, flexibel en capabel zijn, blijven niet.
Ik ervaar boosheid en onmacht over de onherstelbare beschadigingen aan mensen. En ik maak mij ongerust over de uitvoering van mijn werk.

And I, I'm angry. Not because of the provisional placement, with my experience of over 30 years and various education including the diploma of higher professional education and the vocational course of a year (and obtain the diploma).
No, I feel powerless, experience injustice. Colleagues who work excellent, are flexible and capable do not stay.
I feel anger and helplessness about the irreparable damage to people. And I am worried about the the implementation of my work.



De bos bloemen is van Bloomon en heet Flower Power, zo mooi!
Hier heb ik eerder over Bloomon geschreven.

The bouquet of flowers a Bloomon and is called Flower Power, so beautiful!
Here I have previously written about Bloomon.


13 opmerkingen:

  1. Knuffeltje Ageeth.Je boosheid is heel begrijpelijk.Ik duim voor je dat de opleiding mee gaat vallen en dat je weer een vaste aanstelling mag krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dat klinkt niet fijn, Ageeth. Onrechtvaardigheid kan een mens lang dwarszitten. Ik hoop dat het meevalt en dat die opleiding je toch wat gaat brengen.
    Wel fijn dat je een man hebt die zulke lieve dingen doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een begrijpelijke reactie. En wat goed dat je de opleiding gaat doen. Inderdaad een goed voorbeeld, niet alleen voor je zonen, maar voor heel veel mensen. En wat een schat van een man!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kan ik me die boosheid goed voorstellen !!
    Ik zou het ook als onrechtvaardig aanvoelen, maar ja wat koop je ervoor!
    Hopelijk kan je deze negatieve energie omzetten in positieve en kan de opleiding je nog veel moois brengen.
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me je boosheid voorstellen maar laat het niet aan je gaan knagen, kop op en sterkte. Lief die bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik begrijp je volledig! Het is zéker onrechtvaardig als mensen die al jarenlang hun job goed doen, toch moeten vertrekken. Het is kwetsend en gooit al die jaren van inzet zomaar in de prullenmand. Bij mijn man op het werk zijn ze ook bezig met 'herstructurering', zo oneerlijk...
    Kop op en doorzetten maar, je kunt niet anders dan er maar het beste van zien te maken.
    Groetjes, sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sterkte! Het is echt frustrerend en niet te geloven soms... zet ém op.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik begrijp erg goed je frustraties. De manier waarop soms met mensen op de werkvloer wordt omgegaan zijn af en toe niet te begrijpen en best pijnlijk. Probeer je er niet te veel van aan te trekken.
    Lief gebaar van je man!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I am so sorry about your work frustrations. I really know how you feel :( Sending you hugs to go along with the cake that your husband served xox

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontzettend lief van je man om je te steunen met zulke mooie bloemen. Maar om hels te worden hoe men in veel van die reorganisatie met mensen omgaat. Mensen die hun ziel en zaligheid in hun werk gestoken hebben worden aan de kant geschoven. Probeer positief te blijven en aan je toekomst te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat lief van je man! Net wat je misschien nodig hebt na iets wat onrechtvaardig aanvoelt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het en hij zet het altijd in een positief perspectief.
      Hij is een goede leidinggevende ook, mijn man :-)

      Verwijderen