1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 28 juni 2016

eerste keren / first times

 
Jongste (10) had zijn eerste disco-feestje vrijdagavond. 
Youngest (10) had his first disco party Friday night.

Ik haalde hem op een tijdstip na mijn reguliere bedtijd. Zie je zijn blauwe disco-hoed (gekocht bij Action)? 
We hebben de eerste tomaten uit de kas gegeten. Op de foto zie je de tweede die rijp is.

I picked him up after my regular bedtime. Do you see his blue disco-hat?
We have eaten the first tomatoes from the greenhouse. In the picture you can see the second ripe one.


Gisterochtend ging jongste (10) voor het eerst op kamp met zijn klas. Eén van de eerste punten die hij in het weekend bij het inpakken afvinkte op zijn lijstje was 'een fantastisch goed humeur'.

Yesterday morning youngest (10) went on his first camp with his class. One of the first points he ticked off his packing list this weekend was 'a fantastic good mood'.

Vorig jaar zijn er voor het eerst wat groenten in de moestuin blijven staan. Ik vond het in de lente een goed idee om ze uit te laten lopen om de bloeiwijze te zien. Wil jij raden van welke groente de linker en rechter bloemen zijn?

For the first time some vegetables remain in the vegetable garden last year. In spring I thought it was a good idea to let them flourish. Would you guess from which vegetables the left and the right flowers are?


links / left

 rechts / right

Gisteren ging ik de tuin in voor de eerste rode bessen, maar ik was net te laat.
En vorige week ging ik voor het eerst op de koffie bij een blogvriendin, Jeanette van Hip en Kleurig. Dat was erg gezellig!

Yesterday I went into the garden for the first red berries, but I was just too late.
And last week I had my first appointment with a blog friend, Jeanette of Hip en Kleurig. That was very pleasant!

13 opmerkingen:

  1. Wat een fijne eerste keren :-) Waren de vogeltjes je voor bij de rode bessen ? En wat fijn op bezoek bij een blog vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik denk dat het de vogels waren. Ik heb mijn man nog goed aangekeken, maar die had een schone mond ;-)
      Bijzonder hoor, blogvriendschappen! Het is dat jij zo ver weg woont!

      Verwijderen
  2. Love your son! Hope he had a good time on his camping trip! Here is to happy first times :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He's back home tomorrow afternoon; telling, showering, eating and take a nap. And hugging!

      Verwijderen
  3. Wat een herkenbaar inpaklijstje voor het schoolkamp. Hebben we hier ook 4x gehad. Onze jongens vonden dat laatste maar stom, hoe kon je dat nu van te voren weten, of je humeur goed was. lachen toch.
    Raden naar de groenten sla ik over, want ik herken er niks in.
    En wat fijn dat je het gezellig vond bij mij, dat vond ik namelijk ook. Dank voor de fijne ochtend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij ook bedankt Jeanette!
      Jongste is van het voorbereiden en verheugen en zijn verwachtingen waren hoog. Ik ben benieuwd.
      En het is een goed teken dat je de bloeiwijzen niet herkent. Normaliter laten mensen ook geen groente staan over het nieuwe jaar heen ;-)

      Verwijderen
  4. Leuk, al die eerste keren. Vooral die zoon die op schoolkamp ging, ik weet het nog zo goed van mijn kinderen, alhoewel dat al lang geleden is. Eentje kwam er thuis met schone onderbroeken en een schone handdoek, je raadt het zeker al...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet of het typisch is voor jongens, maar hier komt er altijd (veel) meer schoon terug dan vies. Daar moet ik nu al om lachen.

      Verwijderen
  5. Ah wat lief, die krul bij dat goede humeur

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, spannend, lekker en gezellig. Altijd leuk die eerste keren. Is het de bloeiwijze van de wortel?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi lijstje!
    Beetje jaloers op de eerste disco avond van je zoon; kan de mijne nog goed herinneren; spannend en leuk!
    Hij zal er knap uit gezien hebben met die toffe hoed!
    Ik hoop voor hem dat hij met net zo'n goed humeur weer thuis komt als dat hij weg ging; dat zou betekenen dat hij het mooi heeft gehad op kamp. Maar dat zal zeker goed komen.
    Geen idee van welke groenten de bloemen zijn......
    En wat super leuk dat je bij Jeanette bent geweest en dat jullie het gezellig hebben gehad. Erg bijzonder de blogvriendschappen! X

    BeantwoordenVerwijderen