1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

vrijdag 3 juni 2016

cherish

Cherish betekent koesteren, liefhebben en ook voeden.
Cherish means also love and nourish.

Ik slaap de laatste tijd niet goed, dat wil zeggen dat ik niet uitrust. Daar word ik niet vriendelijker van en dan druk ik mij voorzichtig uit. Tijd om mild te zijn voor mijzelf en mij te voeden met wat goed is en goed gaat in allerlei opzichten.

I do not sleep well lately. I do not become friendlier and I am choosing my words carefully. Time to be kind to myself and feed myself with what is good and goes well in many ways.


Van de week gingen jongste en ik 's avonds een stukje fietsen in de buurt.
This week youngest and I went in the evening for a little bike ride in the neighborhood.


Kocht ik de nieuwste Home&Garden en bij de bloemist iets voor in de vaas. 
Weet jij wat het zijn?

I bought the latest Home&Garden and at the florist something for in the vase.
Do you know what they are?

Ligt mijn lievelingsijs klaar in de diepvries.
Is my favorite ice cream waiting in the freezer.

Kon ik geen weerstand bieden aan deze prachtige paprika.
I could not resist these beautiful paprika.

Nam ik dit boekje mee uit de bibliotheek. Mijn oog viel op dit stukje tekst:
"Anders reageren doe je door op ander (= afwijkend) gedrag positief te reflecteren in twee fasen: 
reflecteer op wat je bevalt en reflecteer op wat je anders wilt."

I took this book from the library. My eyes fell on this text:
"Respond otherwise by reflecting positively on differen
t (= aberrant) behavior in two phases:
reflect on what you like and reflect on what you want otherwise".

Ben ik begonnen met lezen in het boek van de LEeSclub van Els.
Voordat het eigenlijke boek begint, staat er dit citaat: "Wanneer je denkt dat je alle antwoorden weet, 
komt het universum en verandert al je vragen..." (Jorge Francisco Pinto, onderwijzer).

I started reading the book from the reading club of Els.
Before the actual book begins, there is this quote: "When you think you know all the answers,
the universe comes and changes all your questions... " (Jorge Francisco Pinto, teacher).

Plukte ik het eerste bakje vol aardbeien uit de kas en onze enige lichtroze pioenroos uit de tuin.
I picked the first bowl full of strawberries off the greenhouses and our only light pink peony from the garden.


Stuurde ik de beloofde post naar Kris van Onlie Mie en 
was er een lieve kaart van Marloes van By Marloes Thuis en een bestelling uit Zuid-Afrika.

I sent the promised envelope to Kris of Onlie Mie and 
there was a sweet postcard from Marloes of By Marloes Thuis and an order from South Africa.

Oudste had zijn eerste autorijles en jongste behaalde het diploma van het praktisch verkeersexamen (op de fiets). 
Veel om van te genieten!

Eldest had his first driving lesson and youngest earned a degree from the practical traffic exam (on the bike).
Lots to enjoy!

15 opmerkingen:

  1. Mooie opsomming, waar je hopelijk heel wat energie uit hebt kunnen putten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om even bij al die mooie, kleine en gelukkige dingen stil te staan door dit op een rijtje te zetten! Geïllustreerd met een paar prachtige foto's! Hopelijk gaat het met het slapen snel weer beter!
    Geen idee wat jij kocht om op de vaas te zetten. Nieuwsgierig naar wat dat gaat worden.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie week! Veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt een algemeen probleem, dat slapen. Ik hoorde het van vriendinnen en had er zelf deze week ook last van. Hopen op betere tijden maar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kan te maken hebben met het weer qua luchtdruk, weinig zuurstof.

      Verwijderen
  5. Hoop dat je wat beter kunt rusten nu.
    Wel prachtige foto's weer, de natuur en de kleine dingen...
    Mooi!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weeral mooie foto's,tof geschreven en moeten jullie echt een examen afleggen om met de fiets te rijden/fietsen? Vrolijke kleuren in jouw foto's.Hier nog eentje die minder goed slaapt tegenwoordig... En wat fijn dat je weer enkele blij maakte met jouw vrolijke post.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In één van de laatste twee jaren van de basisschool (groep 7 of 8) is het praktisch verkeersexamen meer een test of je klaar bent om veilig op de fiets de wijde wereld in te trekken. Na de basisschool gaan veel kinderen namelijk op de fiets naar de middelbare school in een andere plaats.

      Verwijderen
  7. Tel je zegeningen en tel ze iedere keer weer opnieuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel dingen die je mild stemmen... prachtige fietstoer. De bloemen die je kocht ken ik niet... ik zou denken zaaddozen van iets maar daarmee zal ik wel helemaal fout zitten? Het boek van de leesclub wil ik ook heel graag lezen maar ik heb het nog steeds niet weten bemachtigen. Leuk voor jongste en voor oudste... allebei een mijlpaal in hun leven. Maar het allerleukste was de post bij mij in de bus... morgen zaai ik de vlinderbloemekes... ik hoop dat dat hier bij ons in een bos lukt... ? Nogmaals heel erg bedankt. En strakskes een deugddoende nacht... fijn weekend, Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn zaaddozen van tulpen.
      Ik ben nu al nieuwsgierig wat er opkomt van het vlinderbloemenzaad. Jij ook een fijn weekend!

      Verwijderen
  9. What beautiful photos! Sending you a hug and hoping that you cherish yourself!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En als je daar dan allemaal aan toegegeven hebt blijkt maar weer hoeveel moois er uit het leven te halen is. Hopelijk gaat het met de nachtrust wel snel beter. Wat een leuke kaart van Bij Marloes thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het zijn de kleine dingen die het leven maken. Wens je een goede nachtrust en ik denk ook dat het zaaddozen zijn maar lelie's zou ook nog kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het zijn die kleine dingen die het'm doen hé.

    BeantwoordenVerwijderen