1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 9 juni 2016

a snail mail DIY ~ a quick result envelope

Snail mail onderscheidt zich van gewone post, in het bijzonder door een unieke, gedecoreerde envelop.
Snail mail differs from ordinary mail, in particular by an unique, decorated envelope.


Voor snail mail hergebruik ik vaak enveloppen.
Dan is het mooi om de voorkant te beplakken, zodat adreslabels en dergelijke niet meer zichtbaar zijn.

For snail mail, I often reuse envelopes.
Then it is pretty to decorate the front completely, so address labels and the like are no longer visible.



Ik kies een mooie en/of toepasselijke illustratie/pagina uit en knip deze diagonaal door.
Hiermee vul ik de voorkant van de envelop. De open ruimte beplak ik met masking tape en ik breng verfraaiingen aan met poëziealbumplaatjes, stempels, stickers, oude postzegels en dergelijke.

I choose a beautiful and/or relevant illustration/page and cut it diagonally.
With this I fill the front of the envelope. I fill the open space with masking tape and I decorate it further with prints, stickers, old stamps and the like.





Meer snail mail DIY's vind je hier:
More snail mail DIYs can be found here:
an easy peasy envelope
a handkerchief with a twist
a cup of love
flower seeds
wrap a tea bag

Achteraf blijk ik nogal fan te zijn van de Flow Weekly en dan met name om het kraftpapier (mat en wat poreuzer door de grove vezel) en de illustraties. Het is fijn papier om mee te werken en ik heb er een stuk of 10. 
Er zijn er zo'n 60 verschenen, waarvan de laatste in week 52 van vorig jaar.
Heb jij Flow Weekly's en wil je ze kwijt? Ik neem ze graag over. Mail mij dan voor overleg.


"To send a letter is a good way to go somewhere without moving anything but your heart."
Phyllis Theroux (schrijfster/writer)

21 opmerkingen:

  1. Ziet er weer superleuk uit Ageeth. Kun je lekker wat tijd in kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!! Ik maak af en toe graag collages en hou ook wel van papier.
    Misschien moet ik me nog eens gaan uitleven want het is lang geleden.
    En als ik dan jouw creaties zie, krijg ik er echt zin in!
    Fijn weekend,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoveel leuks om te maken! Ik doe af en toe een uitstapje naar het haken.
      Goed weekend!

      Verwijderen
  3. Ik heb de Flow maar niet de Flow weekly... je maakt er geweldig mooie dingen mee... leuke enveloppes zijn het zo. Alleen... hier hebben we een stomme postmadam. Ik versierde mijn "telaatverjaardagscadeau" omslag met een sobere vlaggenlijn...commentaar dat ik daarop kreeg... de omslag zou niet door de sorteermachine kunnen... zeurmens... heb het gewoon ergens in een bus gedropt en de omslag is mooi na één dag op bestemming gekomen. Je doet me weer zin krijgen in snailmailen... fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kan nog veel gekker, Google maar eens 'Postfabriek' en 'flessenpost'. Leuke en inspirerende blog ook. Jij ook een fijn weekend.

      Verwijderen
  4. Wauw, wat maak je dat mooi! Leuk dat je daar zoveel moeite in steekt!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er erg leuk uit!
    Fijn weekend! X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vrolijkheid! De schaar van HAY past prachtig in het plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer een echt Ageeth kunstwerkje! Mooi!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ze nog allemaal in de kast liggen mijn flow weekly boekjes :)
    Heerlijk vond ik ze!

    Mooi kunstwerkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig om zulke post te ontvangen. Je bent er wel echt goed in hè :)

    BeantwoordenVerwijderen