1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

maandag 2 mei 2016

sun bath

Bij zonnig, warm weer lees ik minstens een uur in de tuin.
In sunny, warm weather, I read in the garden for at least an hour.

Daar ben ik zo'n 10 jaar geleden mee begonnen, toen de jongens nog klein waren. Het is mijn moment van rust en energie opdoen. Ik doe dat in mijn ondergoed, om precies te zijn in mijn slipje. Met de kookwekker op een half uur voor de voorkant en een half uur voor de achterkant. En ik waan mij onbespied.
In één van de eerste jaren kwam er een jongeman aan de deur, die luchtfoto's verkocht.
Eén keer raden! Jawel, ik lag gelukkig op mijn buik. Sindsdien zwaai ik naar vliegtuigjes.

I started this about 10 years ago when the boys were little. It's my moment of peace and I recharge my batteries. I do that in my underwear, to be precise in my panties. With the timer for half an hour for the front and a half hour for the back. And I imagine myself unobserved.
In one of the first years there was a young man at the door who sold aerial photographs.
One guess! Yes, fortunately I was laying on my stomach. Since then, I wave to little airplanes.

En gisteren heb ik voor de eerste keer dit jaar buiten gelezen, 

And yesterday I read outside for the first time this year,

We kochten bijzondere soorten tomaten voor in de kas. 
Die wens had ik al langer en de oude plaat van Marthy van Heen en terug naar de Ardèche herinnerde mij daaraan.

We bought special kinds of tomatoes for the greenhouse.
I had that wish longer and an old poster of Marthy from Heen en terug naar de Ardèche 
(means: there and back to the Ardèche) remembered me thereto.



Wat hou ik van dit soort dagen!
What I love days like this!

20 opmerkingen:

  1. Heerlijk, zulke dagen! De zon, ik kan er geen genoeg van krijgen.
    En mooi dat we door elkaars blogs geïnspireerd raken.
    Zo'n kas in je tuin, dat is toch wel heel erg fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou van de blogwereld en van zon ;-)
      De kas is een showmodel en door mijn man uit elkaar gehaald, vervoerd en thuis weer in elkaar gezet. Hij heeft wat mij betreft toen een huzarenstuk geleverd en wij gaan er voor de vierde zomer van genieten.

      Verwijderen
  2. Leuk dat je naar mijn mooie plaat doorlinkt. Ik wacht nog even met die tomatenplanten want als ze nu buiten hadden gestaan waren ze zich gisteren een rotje geschrokken van dat weer hier, het was bar en boos, de temperatuur kwam niet hoger dan 7 graden. Ik verlang zo naar een uurtje buiten zitten met mijn boek....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zat gisteren tegen het huis in de zon, dat ging precies goed.
      Hier is het 's nachts ook nog flink koud. De tomaten blijven bij ons in de kas.

      Verwijderen
  3. Knap van je om gisteren al op jouw manier buiten te lezen ;-) En benieuwd naar je tomaten,ik lust dat super graag,mijn schoonbroer teelt er ook elk jaar in verschillende soorten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerlijk, ik kan niet wachten op de tomaten!
      Net als zovelen heb ik de zon hard nodig :-)

      Verwijderen
  4. En, genoten van het lezen? Ook erg benieuwd naar je tomaten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou van dit boek en zit op 1/3 nu, dus dat komt wel goed voor de 12e.
      We hebben dit jaar zes soorten tomaten :-)

      Verwijderen
  5. hihi, je waande je onbespied... dat is mij ook wel eens overkomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn man en oudste zoon komen ook wel eens de hoek om en zeggen met donkere stem "Zo buurvrouw...".

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. Die van het blogbericht van een jaar geleden?! Zo mooi, daar ben ik trots op :-)

      Verwijderen
  7. Heerlijke gewoonte... daar ga ik ook eens tijd voor maken... alleen lukt het hier niet zo goed "onbespied" sinds vorig jaar de heg drastisch werd gesnoeid... ik denk dat ik daarvoor nog maar een jaartje wacht! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met badpak of bikini dan?! Het is zo ontspannen in de zon en gezond zo'n uurtje

      Verwijderen
  8. Ik vond het nog wel wat frisjes hoor gisteren.......
    Wel een hele een mooie "traditie" om op die manier fijne quality-time voor jezelf in te plannen....
    Niet te geloven dat er juist dan luchtfoto's worden gemaakt, heb je hem gekocht? Ik vind dit wel humor.
    Tomaten uit de tuin zijn zoveel lekkerder als die smaakloze uit de supermarkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zat tegen het huis aan in de luwte en het was precies lekker. De luchtfoto hangt in de gang en we zagen het na aankoop, hilarisch!
      Vroeger was de oudste naar school en deden de jongste twee een middagslaapje ;-)
      Die tomaten, ik kan niet wachten!

      Verwijderen
  9. May 7 is World Naked Gardening Day... should we sign you up? ;) Jokes aside, I think that it is a very healthy (and mindful) way to get in touch with nature and ourselves. Good for you! xox

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, wat een heerlijk verhaal! Was het eergisteren niet te koud voor alleen een slipje? Jullie hebben een fijne tuin met kas... lijkt me heerlijk XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, dat geeft de foto wel een extra tintje :)

    BeantwoordenVerwijderen