1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 19 mei 2016

memories of Greece, a dessert

Terug in de tijd.
Thrown back in time.

We gingen eten bij De Griek, collega's en ik. Dat was gezellig en lekker. 
We had dinner at The Greek, colleagues and me. It was pleasant and tasty.

Het was voor mij ook aanleiding om thuis de foto's van onze eerste vliegvakantie samen weer eens op te zoeken.
In 1987 gingen we een paar weken naar Griekenland op de bonnefooi. Alleen de heenreis naar Athene en de terugreis vanaf Kreta stonden vast. Athene beviel niet door hitte, smog, drukte, kakkerlakken en meer ellende. We gingen al snel met de nachtboot naar Kreta. Ook daar was het heet, maar met wind van zee en en we leefden het lokale ritme.
Ik heb nooit meer zo'n verrukkelijke Griekse salade gegeten, ook niet bij De Griek.

It was also a reason to view the pictures of our first fly holiday together.
In 1987 we went to Greece for a couple of weeks on spec. We only arranged the flight to Athens and the return trip from Crete. 
I did not like Athens because of the heat, smog, bustle, cockroaches and more misery. Soon we went by overnight ferry to Crete. Even there it was hot, but with wind from the sea, and we lived the local rhythm.
I've never again eaten such delicious Greek salad, not even at The Greek.



Bij De Griek at ik ook een dessert. Ik ben geen toetjes-mens, maar in een restaurant vind ik het heerlijk om uit te kiezen waar ik op dat moment zin in heb. Ik at Griekse yoghurt met walnoten, honing en kaneel. En de smaak voerde mij naar Griekenland, ondanks het feit dat ik het daar niet gegeten heb.
Ik at het thuis nog een keer!

At The Greek I also ate a dessert. I'm not a desserts-person, but in a restaurant I love to choose what I like to eat at that moment. I ate Greek yogurt with walnuts, honey and cinnamon. And the taste brought me back to Greece, despite the fact that I did not eat there.
I ate it at home once more!



15 opmerkingen:

  1. Leuk zulke herinneringen!
    En mooi dat je ze door eten weer naar boven haalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van de foto's krijg ik al trek. Ik ga het toetje ook eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je dit dessertje met ons deelt.Kreta heb ik ooit met een vriendin bezocht ;-) en het dessertje ga ik ook eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit ziet er verrukkelijk uit, ga ik zeker een keertje proberen
    Groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat smaak, geur en herinneringen soms zo samen lijken te vallen, de bloemetjes yoghurt ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er mooi en lekker uit.
    Wij zijn ook één keer in Griekenland geweest en het eten is daar inderdaad verrukkelijk!
    De tomaten hebben daar zo veel smaak, die eet je gewoon uit het vuistje en de vijgen zo van de boom!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer even terug naar toen is altijd leuk als het fijne herinneringen zijn. En dan maakt zo'n op en top grieks toetje het helemaal af. Gezellig uit eten met je collega's.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, ja! Ik dacht meteen Griekenland toen ik de foto zag!
    Zo'n fijne mensen!
    Het lekkerst heb ik gegeten op een terrasje dat mensen zelf bij hun huis hadden gemaakt. Drie tafeltjes! Zoooooo lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat ziet dat er heerlijk uit en wat maakte je mooie foto's er van

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er heerlijk uit!
    Fijn weekend! X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie foto's... niet makkelijk om "eten" zo mooi te fotograferen. Klinkt bovendien ook nog eens overheerlijk. Mooi gepresenteerd met die viooltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Yum! That looks fantastic! Now, I am craving it too ;) xox

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Simpel maar o zo lekker en die viooltjes maken het af, mmmmmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heerlijk is dat! Dat er door zoiets "gewoons" als een dessert zulke leuke herinneringen naar boven komen.
    Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen