1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 11 mei 2016

little miracles

De lente is paradijselijk. Ik vind het soms ontroerend wat ik om ons huis, in de tuin en de kas vind.
Spring is heavenly. Sometimes I am touched by finds in our garden and greenhouse.

Waarschijnlijk is deze eikel door een muis in de kas gebracht. Is het niet prachtig hoe hij ontkiemd is?
De eik wordt wel de koning der bomen genoemd, maar ook een koning begint klein.

It is likely that this acorn was brought in the greenhouse by a mouse. Isn't it wonderful how he germinated?
The oak is called the king of trees, but also a king starts small.

In de voortuin bij de heg van rode beuken vond ik dit fragiele lege ei.
Ik denk dat het van de heggenmus is, maar ben daar niet zeker van.

In the front yard at the hedge of red beeches I found this fragile empty egg.
I think it is one of the dunnock, but I am not sure.

De grasmaaier is stuk, dus we genieten van een grasveld vol pinksterbloemen (die inmiddels uitgebloeid zijn), paardenbloemen, lange madeliefjes, zenegroen in volle paarse glorie en meer moois. En dat bevalt goed!

The lawn mower is broken, so we enjoy a grass field full cuckoo flowers (which have been overblown now), dandelions, long daisies, bugleweed in full purple glory and more beauty. And that's good!

zenegroen / bugleweed

Een aardbei in wording.
A strawberry in the making.

De Lelietjes van dalen bloeien bijna.
The Lilies of the valley almost bloom.

Waar geniet jij nu het meest van buiten?
What do you enjoy the most outdoors?

13 opmerkingen:

  1. Net als jij, van alles wat groeit en bloeit....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke lenteblogpost... maar het "onliemieke" spant de kroon... uiteraard! ;-) Geweldig mooie foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb geen tuin dus ik geniet van je foto's en af en toe in de tuin van mijn zus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hè. Puur genieten. Ik geniet heel erg van de vogelgeluiden. Gisteren wilde ik een klein filmpje maken van het gefluit en toen vloog er een vlaamse gaai in een boom, kwamen er al gakkend 3 eenden over me heen gevlogen, kwam vader of moeder kauw met eten terug naar haar jongen (ik hoor ze tjilpen in mijn schoorsteen) en schoot er een duif langs mijn lens. Ik heb mijn filmpje maar gelaten voor wat het was. Zoveel geluk in zo'n kort moment was immers niet over te brengen. Dus genoot ik nog maar even alleen verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is de lente mooi dit jaar!!!
    Je hebt prachtig foto's gemaakt
    Groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik geniet met je mee. Prachtig hoe je de lente in beeld hebt gebracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je voelt hetzelfde als ik en je hebt dat prachtig in beeld gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De lente is inderdaad een schitterend seizoen. Vol met grote wonderen die jij ons hier zo mooi laat zien. X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's zeg! En ja, de lente is heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beautiful details! Thanks for the tour of your garden xox

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's!! Ik geniet ook van die kleine vondsten... een lieveheersbeestjes op een blad, een eenzaam vergeet-mij-nietje tussen de tuingeraniums, de geur van meiklokjes, ...
    Fijn weekend,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. WAUW - zo'n prachtige lente-foto's.
    Ik word er instant blij van!

    BeantwoordenVerwijderen