1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 29 mei 2016

een luie zaterdag /a lazy Saturday

Het was een luie zaterdag.
It was a lazy Saturday.

Alle drie de zonen voetballen en de man werkt in vijfploegendienst en is de helft van de zaterdagen niet beschikbaar. Het vraagt nogal wat van mijn organisatievermogen, die zaterdagen en van mijn tijd. Dat is helemaal niet erg. 
Nu de voetbalcompetitie is afgerond en de toernooien zijn gespeeld, lijkt de vrije tijd schier oneindig. Maar zo werkt het niet en naar nu blijkt, deed ik een zaterdag bijna niets.
Er is veel te zien in de kas en in de tuin en ik maakte foto's. En ik genoot!

All three sons play football and the husband works in a five shift system and is during half of the Saturdays available. It requires quite a bit of my organizational skills, these Saturdays and they are full. That does not matter.
Now the football competition has been completed and the tournaments are played, spare time seems endless. But it does not work that way and it turns out, that I did almost nothing this Saturday.
There is much to see in the greenhouse and in the garden and I took pictures. And enjoyed myself!


 De eerste 'gewone' tomaten.
The first 'regular' tomatoes.

Blijkbaar zat er nog een slazaadje van vorig jaar in de grond.
Apparently there was a lettuce seed from last year in the ground.


donkere ooievaarsbek/Geranium phaeum



Kijk eens zo mooi, je ziet de tekening op die linksonder.
Look so beautiful, you can see the drawing on the one on the left.





Samen met buurvrouw/vriendin P. kwam ik eruit, het is de Allium roseum.
Along with neighbor/friend P. I found out that it is the Allium roseum.

Jongste (10) vond het genant dat ik de laatste foto maakte!
Youngest (10) thought it was embarrassing that I made the last picture!

15 opmerkingen:

  1. Mooie foto's Ageeth. Wat een rijkdom zo'n tuin. En de 1e aardbeien kunnen bijna gegeten worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig... vooral de laatste! ;-) (grapje)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt me wel fijn om de zaterdagen weer terug te hebben!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk die foto's, toch geweldig zo'n voorjaar.
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een dag bijna niets ondernemen heeft zo zijn voordelen. Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooie foto's en die laatste hoort bij het leven,hé! Af en toe een luie dag mag/moet vind ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe mooi de natuur kan zijn in de lente! Héérlijk!
    Ondertussen regent het hier weer - jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zover zijn mijn tomaten en aardbeien nog niet, maar die van jou staan in de kas en bij mij buiten. Volgens mij heb jij een heerlijke tuin, Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk toch zo'n dag, ik had dat vandaag ( zondag )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi! En juist goed dat je even hebt kunnen stilstaan bij de pracht in je tuin!
    Die witte bloemetjes noemen wij hier 'Vogelmelk' en ik heb er ook een paar staan. Die kwamen vanzelf uit...
    En die lichtroze akeleitjes zijn schitterend! Ik heb er alleen witte en één paarse :-)
    En ik hoop telkens dat die paarse zich goed uitzaait! Maar het blijft bij die ene..
    Wens je een fijne week toe!
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooije foto's!!!!
    En ja...10 jaar hè. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dankjewel voor deze fijne rondleiding in je mooie (dieren)tuin :-)
    X

    BeantwoordenVerwijderen