1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 24 mei 2016

a snail mail DIY ~ an easy peasy envelope

Ik kocht etuis voor de helft van de helft (bij Hema).
I bought pencil cases for half of half price.

En er welde een idee op.
And I got an idea.

Om het in de praktijk te testen stuurde ik post aan mijzelf. En het werkt prima om een etui te laten dienen als envelop.
Aan het lipje van de rits maakte ik wat garen vast en dat plakte ik op het (dichte) etui met goede tape. 
Ik gebruikte eco tape van papier van ENGEL..

To test it in practice, I sent mail to myselfAnd it works fine to use a pencil case as an envelope.
I fastened some yarn on the puller of the zipper and I stuck it on the (closed) pouch with good tape. 
I used eco paper tape of ENGEL..

Ik vulde een etui/envelop om als verrassing te versturen naar X. Ik weet dat zij mijn blogberichten altijd bekijkt en leest, net als ik een fan is van Ingthings en bescheiden is in wat zij voor zichzelf vraagt. Er zit dus ook een echt Ingthings kadootje bij.

I filled a pencil case/envelope to send as a surprise to X. I know she always reads my blog posts, is a fan of Ingthings like me and is modest in what she asks for herself. So there is also a real Ingthings gift in it.

Vorig jaar vond ik bij een tuincentrum in de buurt kleine (gratis) zakjes met zaden van bloemen die vlinders en bijen aantrekken. Ook dit jaar waren er weer zakjes, met een vlinderbloemenmengsel dit keer. Het is een initiatief van De Vlinderstichting, Vlinder Mee!.

Last year I found in a garden centre some free pouches with flower seeds that attract butterflies and bees. Also this year there were pouches, with a butterfly flower mixture.

Vorige week lachte het kringloopgeluk mij toe. Ik vond onder andere deze oude kaarten en ik beschouw ze als pareltjes.
Ik vind ze mooi van lelijkheid.

Last week I had plenty of luck in the thrift stores. I found among others these old postcards, and I consider them as gems.
I think they're pretty ugly.

Ik vulde nog zo'n envelop. Wil jij die ontvangen? Laat dat dan weten in een reactie op dit blogbericht. De zaaiperiode van het vlinderbloemenmengsel is trouwens tot en met half juni (in Nederland). Ik verzend binnen Europa.

I filled yet another envelope. Would you like that one? The sowing period of the butterfly flower mixture is to mid-June (in the Netherlands). I send within Europe.

Voorwaarden:
*laat een reactie op dit blogbericht achter;
*je bent/wordt volger (op Bloglovin' of Google+).
Bij meer reacties gaan we lootjes trekken. 
Ik verstuur binnen Europa en niet aangetekend.
Laatste dag om mee te doen is zaterdag 28 mei (23.59 uur Nederlandse tijd).

Conditions: 
*leave a comment on this blog post;
*you are/become a follower (on Bloglovin' or Google+).
When there are more comments we draw lots. 
I send in Europe and not registered
Last day to join is Saterday, May 28th (23.59 Dutch time).


Meer snail mail DIY's vind je hier:
More snail mail DIYs can be found here:
wrap a tea bag

"To send a letter is a good way to go somewhere without moving anything but your heart."
Phyllis Theroux (schrijfster/writer)

27 opmerkingen:

  1. Wat is dit weer een ontzettend leuke snailmail! Dat hema etuitje met envelopmotief, de zaden en dan de prachtige lelijke kaarten. Geweldig. Ik heb al een keer meegedongen naar een give away en werd een blije ontvanger, anders wist ik het wel. Super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh super! Ik doe graag mee... ik vind die kaarten gewoon geweldig... pure nostalgie voor een madam van de Expo! :-) Nu maar hopen dat ik kans maak! Plezant spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar moest Google weer aan te pas komen ;-) Dan schelen we maar zes jaar!

      Verwijderen
  3. Wat een idee zeg, om dat zo te versturen. En dat het dan ook nog gewoon aankomt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het adreslabel en de postzegel maar blijven plakken!

      Verwijderen
  4. Wat origineel! En ik ben er zeker van dat Ingrid deze post héél leuk zal vinden, echt iets voor haar vermoed ik. Ik heb haar boek 'Kringloopgeluk' gewoon verslonden trouwens :-)
    Vorige keer mocht ik al een leuke envelop van jou ontvangen, dus nu gun ik het plezier aan iemand anders!
    Heb bovendien geen plaats meer om te zaaien, enkele weken geleden nog een paar vierkante meters ingezaaid met bijen- en vlindervriendelijke bloemen. Superinitiatief van de vlinderstichting bij jullie!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier wachten we op het geel worden van de stengels en bladeren van de tulpen. Dan ruimen we die op en is er plaats voor dahliaknollen en vlinderbloemenzaden.

      Verwijderen
  5. Wat leuk bedacht weer!!! Genieten van de kleine dingen=soms groot geluk!! Fijne dag!!
    P.s. Ik heb het een soort van zo leuk druk dat ik niet aan bloggen toekom...maar gelukkig wel aan lezen van andere leuke blogs zoals die van jou!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk druk is nog beter dan leuk bloggen ;-)
      Dank je wel voor je lieve reactie X

      Verwijderen
  6. Heb de etuis ook zien liggen, en dacht, kan ik er nog een toepassing voor bedenken. Deze is geniaal. Leuke post heb ik al regelmatig ontvangen, dus deze x is iemand anders aan de beurt. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee! De etuis liggen hier ook, maar dan als toilettas voor reisjes. Werkt als een trein, maar ze gebruiken voor post daar had ik nog niet aan gedacht. Goede inspiratie! En ja, die kaarten haha.. wat een vondst, ik hou er van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De hele kleine etuis bij de Hema in verschillende uitvoeringen zijn ook leuk voor snail mail (en licht in gewicht voor over de grens).

      Verwijderen
  8. ik won al een keer een envelop bij jou, dus iemand anders is aan de beurt! Dat zal een blije zijn, want een etui als envelop....superkeigaaf hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je dat weer mooi gedaan!Ik gun iemand anders de zaadjes want ik heb geen groene vingers ;) en enkel een klein terras! Vandaag in bad in het laatste boek van Ingthings gekeken...ik hou helemaal niet van haken maar haar verhalen/teksten vind ik super om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook een fijn boek, niet alleen voor het breien en haken.

      Verwijderen
  10. Compliment voor je altijd weer originele ideeen .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. You always have such lucky finds! Fantastic idea... and waterproof ;) Have a great day xox

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben al zo door jou verwend (waar ik nog een bericht over ga schrijven) dus maak anderen maar blij. Maar toch alvast reuze bedankt, wat ben jij een lieverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat weer een fantastisch leuk idee, en zeker ééntje om te onthouden.
    Zo fijn een tuin vol met bloemen en vlinders!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zeker een leuke post. Wat jammer toch dat zoveel mensen geen slakkenpost meer sturen. Ik probeer al mijn bekenden met hun verjaardag een kaart te sturen.

    BeantwoordenVerwijderen