1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 17 mei 2016

a heavenly fragrance

Eindelijk bloeien de Lelietjes van dalen.
Finally the Lilies of the valley flourish.

Vorig jaar herfst vond ik in de kringloopwinkel dit vaasje.
Last fall I found this small vase at the thrift store.

Op eBay wordt het een vintage vaasje genoemd.
En op het internet kan ik het met het merkteken dateren tussen 1970 en 1983.
Het is van Bing & Grondahl Copenhagen uit Denemarken.

On eBay it's called a vintage vase.
And on the internet I can date it with the backstamp between 1970 and 1983.
It's a Bing & Grondahl Copenhagen from Denmark.


Ik hou van Lelietjes van dalen, van hun uiterlijk en geur.
I love Lilies of the valley, for their appearance and fragrance.

 Middelste en ik gingen gisterochtend op bezoek bij mijn vader in het woonzorgcentrum.
En daarna brachten we een bosje Lelietjes van dalen uit de tuin, naar het graf van mijn moeder.

Middle son and I went to visit my father yesterday in the residential care centre.
And afterwards we brought some Lilies of the valley from our garden, to the grave of my mother.

28 opmerkingen:

  1. Weeral mooie foto's!Die lelietjes van dalen groeide vroeger ook bij mijn grootouders in de tuin,de geur en die fragiele bloemetje,zo mooi,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je compliment. Mooi ook je herinneringen :-)

      Verwijderen
  2. Wat een prachtig vaasje, Ageeth, echt een gelukkige vondst. Ik kreeg twee plantjes dit voorjaar van een lieve bezoekster en ze staan nu in mijn tuin. Hopelijk kan ik volgend jaar ook plukken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij de kringloopwinkel wisten ze ook wat ze in huis hadden ;-)
      Ik hoop dat je stekjes groeien als onkruid!

      Verwijderen
  3. Mooi vaasje, zo teer lijkt het, net zoals de bloemetje. En wat ruiken ze lekker hè? Ik steek een polletje uit voor straks, ik de nieuwe tuin. Daar is vast wel een plekje voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een vaasje voor één of twee keer per jaar ;-)
      Dat is leuk, stekjes uit je oude tuin in de nieuwe. Succes met je verhuizing!

      Verwijderen
  4. Wat laat je het weer mooi zien met je foto's. Bijzonder zo in het vaasje. Toch leuk als je zoiets tegenkomt in de kringloopwinkel. Wat een fijn boeketje voor op het graf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je compliment. Fijne vondst.
      Ik heb naast mijn moeders graf een klein plastic flesje gevuld met water in de grond gezet, staan ze wat langer ;-)

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. Dat is voor mij een fijne traditie, de Lelietjes van dalen bij haar brengen. Doe ik vaker, een bloem uit onze tuin.

      Verwijderen
  6. Die ruiken zo lekker.
    Bij ons staan ze hier nu ook in bloei.
    Wat een ontzettend leuk vaasje vond je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Puur genieten! We hadden ze vroeger ook in de tuin.

      Verwijderen
  7. Dit waren ooit mijn lievelingsbloemen. Ik wilde ze heel graag in mijn trouwboeket, maar dat is niet gelukt.
    Dat vaasje vind ik ook mooi en zo passend. En lief dat gebaar naar je moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ben ik nieuwsgierig welke bloemen je dan wel in je trouwboeket had.
      Mijn moeder had witte fresia's. Haar boeket hebben we weer laten maken bij het 25-jarig huwelijksfeest.

      Verwijderen
  8. Wat een schattige bloemetjes zijn dat!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik weet niet of het een synoniem is, of dat ik het op andere bloemetjes heb: maar hier noemen we ze 'meiklokjes'. Ze geuren inderdaad overheerlijk!
    Mooi vaasje trouwens..
    Geniet er nog van ,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn dezelfde, meiklokjes. Mooie naam ook!

      Verwijderen
  10. Geweldig vaasje! Mooi dat je het bosje vandaag een beetje kon delen met je mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben ook fan van lelietjes... om hun geur alleen al. Bij ons zijn ze al helemaal uitgebloeid... :-( Het vaasje is wel heel erg schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met warmer weer zijn ze snel uitgebloeid. Gelukkig heb ik het vaasje dan nog ;-)

      Verwijderen
  12. mooi! en bij ons zijn ze ook al uitgebloeid :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij wonen een stuk noordelijker, maar bij jullie bloeiden ze vroeger ;-)

      Verwijderen
  13. Beautiful... and so heavenly! xox

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi vaasje en jaaa...die lelietjes der dalen zijn bij mij ook zo favoriet. Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie. Ik heb ook even op jouw blog gekeken en volg je nu.

      Verwijderen