1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

vrijdag 1 april 2016

spijbelen / play truant

Ik ging spijbelen, althans dat was mijn idee.
I was going truancy, at least that was my idea.

Er gloorde een ochtend in mijn eentje thuis aan de horizon en ik meldde mij met redenen omkleed per e-mail af voor de wekelijkse mindfulness van 9 tot half 12 (mijn aandachtstraining voor en met autisten).

The idea of a morning to myself in an empty house made me happy. So I did not go to the weekly mindfulness from nine o'clock to eleven thirty (my mindfulness for and together with autistics)I sent an email with reasons to cancel this time.

Mijn leven is vol en in mijn beleving erg druk.
Dinsdag was weer zo'n overvolle dag met werken in de ochtend, een afspraak in het ziekenhuis met jongste, boodschappen doen, chocoladetaart bakken voor de verjaardag van middelste, wedstrijden voor het schoolvoetbaltoernooi van jongste en de presentatie van de Meesterproef van het Technasium door oudste en tussendoor zorgen voor een warme maaltijd. 

My life is full and in my opinion very busy.
Tuesday was another crowded day with work in the morning, an appointment at the hospital with youngest, doing groceries, baking a chocolate cake for the birthday of middle son, competitions for the school football tournament of youngest and the presentation of the Master Thesis of Technasium by oldest and in between provide a hot meal.



Mijn psychologe reageerde op mijn afmelding, onder meer met deze opmerking: "Wat een mooie, zorgzame keuze voor jezelf!".

Na het huishouden op gang te hebben geholpen (oftewel de wasmachine en wasdroger aanzetten), ging ik met koffie bij de computer zitten. Ik las wat blogberichten via Bloglovin' en met mooie, zorgzame keuzes voor mijzelf in gedachten deed ik een bestelling bij Ingthings en maakte ik een pan heerlijke zoete aardappelsoep met een verspakket van AH.
En ik sopte de speelkamer uit (met muziek aan).

My psychologist responded, including this comment: "What a lovely, caring choice for yourself!".

After starting the household (means turning on the washer and dryer), I sat down with coffee at the computer. I read some blog posts via Bloglovin' and with the lovely, caring choices for myself in my mind I did an order at Ingthings and I made a pan of delicious sweet potato soup with with lots of fresh vegetables.
And I cleaned the playroom well (with music).

Ik kocht papierwaren bij Ingthings en wat mij betreft spreken de foto's voor zich. 
It brightens my days!

I bought stationery at Ingthings and for me the pictures speak for themselves.
It brightens my days!


26 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke reactie van de psycholoog. Nu wil ik ook spijbelen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij heb je dat gisteren (een beetje) gedaan ;-)

      Verwijderen
  2. Wat ontzettend goed van je!
    En die post van Ingrid, zo leuk verpakt en haar tekeningen zijn geweldig....
    Die 1e kaart vind ik wel echt voor jou, zoals je het allemaal oppakt en probeert mee om te gaan, kiezen voor jezelf is moeilijk maar goed zo af en toe.
    Fijn weekend alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Jeanette!
      Jij ook een fijn weekend en genieten van het echte lenteweer X

      Verwijderen
  3. Tof dat je psycholoog zo reageerde want tijd voor je zelf is ook belangrijk!Ik ga zo meteen eens op de link kijken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij ook erg mindfulness, een morgen helemaal voor jezelf; in je eigen ritme de dingen doen en tussendoor lekker genieten van de muziek, de rust, de koffie en andere mooie en vrolijke dingen om je heen.
    Veel liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het precies!
      Veel liefs terug en genieten van een fijn weekend met veel zon X

      Verwijderen
  5. Wat een goede actie, je spijbelsessie ziet er fantastisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van het een komt het ander en ik hou van de tekeningen van Ingrid van Willenswaard.

      Verwijderen
  6. Goed bezig en dan ook nog leuke post. Tough you!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was nog eens een goede beslissing. Ik wens je een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goede bewuste stap, met prachtig resultaat. Geniet van de fijne bestelling!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed gedaan! Van de spulletjes van Ingthings wordt een mens altijd blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I agree! Sometimes you need to take care of yourself first... it is a good lesson and as mindful as you can be xox

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mindfulness for all mothers, that would be great!

      Verwijderen
  11. Heel goed gedaan! Lekker tijd voor jezelf. Wat een leuke dingen heb je gekocht! Al een genot om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen