1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zaterdag 30 april 2016

mijn kleuren / my colors ~ yellow

Ons thuis is mijn eigen kleurrijk.
Our home is my own state of colors.

Ik laaf mij aan een veelheid van kleuren. Ik voel positiviteit en warmte in een kleurrijk huis. 
I soak myself in a multitude of colors. I feel positivity and warmth in a colorful house.

Ik hou van het geel van narcissen wanneer ze het einde van de winter aankondigen. Voor mij is geel een vrolijke, zonnige kleur. Een aantal voorwerpen voor dagelijks gebruik in ons huis zijn geel, zoals de afvalemmer in de badkamer.

I love the yellow of daffodils when they announce the end of winter. For me, yellow is a cheerful, sunny color. A number of objects for daily use in our house are yellow, like the waste bin in the bathroom.

Eén van mijn leukste vrijmarkt vondsten jaren geleden. Een plantengieter uit de jaren 70.
One of my best 'freemarket' finds years ago. A watering can from the 70s.

Deze Tupperware strooier met hagelslag staat altijd op de keukentafel tijdens het ontbijt en de lunch.
This Tupperware spreader with sprinkles is always on the kitchen table during breakfast and lunch.

Dit is mijn yellow submarine, teasub genoemd (van Ototo Design). Een vrolijk verjaardagskado voor dagelijks gebruik.
This is my yellow submarine, called teasub (of Ototo Design). A cheerful birthday present for everyday use.

En, wat heb jij met geel?
And how goes yellow with you?

De mooie 'hello' kaart heb ik van Marloes van By Marloes Thuis gekregen.
Marloes of By Marloes Thuis send me the beautiful 'hello' card.
Meer 'mijn kleuren' vind je hier:
More 'my colors' can be found here:
green
purple

"Kleur is de verwondering van het licht."
Marc van Halsendaele (dichter/poet)

16 opmerkingen:

  1. Inderdaad een vrolijke kleur,maar ik heb er weinig mee en dat jouw huis kleurrijk in gericht is dat vermoede ik al ;-).Zelf hou ik van groen maar mijn appartement is eigenlijk heel sober in gericht...maar voor ons een thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo hoort het ook Carla, je eigen smaak is het mooiste X

      Verwijderen
  2. Oh die plantengieter!! Wat is die leuk zeg! Liefde <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En die was toch smerig eerst!
      Een pareltje voor de liefhebber :-)

      Verwijderen
  3. Ik heb heel weinig kleur in huis, ben meer van de rustige tinten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is vaak het één of het ander. Volgens mij ligt het er ook aan wat voor mens je bent en waar je behoefte aan hebt.

      Verwijderen
  4. Ik hou wel van geel. Vooral de oker/mosterdgele tint. Ik hou erg van de retrokleuren. Groen paars oranje geel rood. Groen en paars had je al eerder beschreven. En weer je prachtige tafelkleed of de foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ons tafelkleed in retrokleuren: tafelzeilonline.com bij gecoat tafellinnen <3

      Verwijderen
  5. Zelf heb ik niks met geel.
    En wat je zegt, het ligt eraan wat voor mens je bent, daar hangt je inrichting vanaf. Ik heb het heel rustig, omdat ik altijd vol ideeën zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tot voor kort hield ik niet zo van geel maar daar komt stilaan verandering in. Leuke objecten heb je in je huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik haal graag het zonnetje in huis met een mooie bos zonnebloemen. Je yellow submarine is geweldig en je gieter trouwens ook! Wat leuk om de houten magneten nog weer eens te zien :-)
    De mooie 'hello' kaart hangt hier ook op het prikbord!
    Een fijne zondag daar.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook hier worden we blij van kleuren om ons heen. Ik vind geel ook nog steeds een prachtige kleur, maar is hier inmiddels gedoseerd nadat de okergele muur lichtroze werd :)
    Fijn weekend nog!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Yellow is a great colour! I love the deep golden yellow, like a sunflower. I also love, in autumn, rich ochre.
    Your tablecloth is fantastic! Kind of wish that I would wear it ;)
    Happy Sunday to you xox

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wij hebben eens een bus gele verf gekocht en spoten een bidstoel en enkele vazen geel: mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind geel ook héél zonnig en vrolijk. Het is ook de lievelingskleur van mijn zus.
    En toevallig was ik net van plan het rekje in de keuken geel te verven!
    ps: die gieter is geweldig!!!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heb al meer dan 'n week een bos koolzaad ( geel ) op de tuintafel staan en vandaag fietste ik langs prachtige gele bermen ( ook koolzaad ) wat een pracht ! Binnenkort op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen