1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 5 april 2016

I love daisies

Het gras in onze tuin staat vol met madeliefjes.
The grass in our garden is full of daisies.

De wetenschappelijke naam is Bellis perennis, eeuwige schoonheid. Het madeliefje is sterk en overleeft onder andere maaien. Het bloeit van het vroege voorjaar tot laat in de herfst. Jongere exemplaren hebben soms een roze rand.

The scientific name is Bellis perennis, eternal beauty. The daisy is strong and survives among other mowing. It blooms from early spring to late autumn. Younger ones sometimes have a pink edge.






Dit michelinmannetje is oudste zoon, 17 jaar geleden en toen ongeveer acht maanden jong. Ik maakte een madeliefjes-krans voor hem tijdens onze zomervakantie op een boerderij in Groningen. We maakten toen analoge foto's en daar heb ik nu digitale foto's van genomen.

This is eldest son, 17 years ago and then about eight months old. I made a daisy wreath for him during our summer holidays on a farm in Groningen (in the north of the Netherlands). Now I took photographs of these analog examples.

23 opmerkingen:

  1. Super mooie bloemen en zo leuk die foto's van je zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk he, madeliefjes. Vorig jaar maakte ik er een blogpost over.
    En mooi die foto's van je zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En Alet ook met haar dochter met een madeliefjes-krans. Toen moest ik ook aan mijn oudste zoon denken en deze foto's. En dan duurt het 'even' ;-)

      Verwijderen
  3. Heerlijk joch! Zal 'ie nu blij mee wezen, die lieve madeliefjeskrans;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Toen het stralende middelpunt van ons bestaan ;-)

      Verwijderen
  5. So beautiful.... the flowers and your baby boy!!! Treasures <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat schattig, ik houd ook van madeliefjes. En zo'n krans ga ik vast maken binnenkort, voor Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love daisies too!! Er zijn er die dit als onkruid beschouwen en uit hun gazon weren, maar ik vind ze prachtig!
    En zo grappig dat je je zoon een Michelinmannetje noemt! Zo rond is hij nu toch niet :-)
    Fijne dag nog,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hollands welvaren was het! We waren een keer in de Zaanse Schans die zomer en alle toeristen uit Japan e.d. maakten foto's van hem met zijn blonde haren in onze kleurrijke wandelwagen.
      Hij slank en inmiddels, tot zijn grote vreugde, ook lang ;-)

      Verwijderen
  8. Wij hebben bijna geen grasveld meer maar een madeliefjesveld. Ik vind het prachtig. Wat geweldige foto's van je zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet je nog dat we het er vorig jaar over hebben gehad n.a.v. je blogbericht met Lynn en haar madeliefjes-krans?!

      Verwijderen
    2. Ja, klopt. Ik was toen al nieuwsgierig naar je foto. Erg leuk om deze nu te kunnen bewonderen. Zo schattig!

      Verwijderen
  9. Wat een lekker ventje en met zijn madeliefjesketting helemaal peace :) Madeliefjes zijn zo schattig alleen hun bladkroon is zo funest voor ons grasje. Dilemma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik word vaak wat weemoedig van dit soort foto's.
      Wij hebben ook last van veel paardenbloemen.

      Verwijderen
  10. Wat een mooie foto's! Kijk nu heel anders naar madeliefjes! Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi die madeliefjes en de zoon ook... uiteraard! Keischattig!

    BeantwoordenVerwijderen