1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 13 april 2016

flourish

Bloemen, ik krijg er geen genoeg van.

Het was in het eerste jaar dat we samenwoonden en mijn vriend (en huidige echtgenoot) ging een paar dagen weg. Hij nam een memorabel bosje bloemen voor mij mee om het gemis wat te verzachten. Ik schrijf het jaar 1984 en anjers in verschillende kleuren.

Ik herinner mij nog mijn dilemma. Zou ik doen alsof ik het mooi vond en daarmee misschien een stroom van foute bossen bloemen genereren of zou ik laten weten dat ik zijn gebaar waardeerde, maar de keuze van bloemen niet? 
Mijn mond houden, daar deed ik niet aan.

Ik heb bijna nooit meer bloemen gekregen. Raar concept trouwens, mannen die bloemen (moeten) meenemen voor hun vrouw. Ik koop regelmatig bloemen voor mijzelf of eigenlijk voor ons. Het zal wel duidelijk zijn dat ik een gegeven paard wel in de bek kijk. Ik ben het type van liever de waardebon dan het kerstpakket.
Ik ben eigenzinnig met een afkeer van traditionele samengestelde boeketten. Alhoewel ik wel eens prachtige bossen heb gekregen hoor! 
Instant vrolijk word ik van een bosje blauwe druifjes, madeliefjes, narcissen, tulpen, lathyrus, dahlia's, enkele bloemen in een paar verschillende kleine vaasjes. Een anjer hoort daar nu weer bij. Ik hou tegenwoordig ook van 'foute' bloemen. 
In gedachten zie ik soms nog de echte veldboeketten, die ik met mijn nichtjes plukte, in glazen potten bij de oma's staan.


Dit is geen blog met sponsoren en reclame. Ik laat wel graag zien wat ik mooi vind, wat mij blij maakt.
Bloomon zag ik al langer voorbij komen in de trend van hot and happening en musthaves.
Fantastische bossen bloemen, dat ook. Maar qua kosten kan ik dat thuis niet uitleggen.
Dat heeft met ons gezinsbudget te maken en niet met Bloomon.


Waarom ik dan voor de bijl ging? 
Ik zag een paar keer een bos bij een vriendje van jongste thuis, ik vind dat ik mijzelf regelmatig moet kietelen, gewoon 'om toch'.


Ik koos voor small en op de site heet dat een klein verwenmoment. Nou, neem van mij aan dat er niets kleins aan is. Allemachtig wat prachtig. Iets van 13 verschillende bloemen (en twee takjes groen), die ieder op zich al bekoorlijk zijn en elkaar samen nog versterken. Wat een flowerpower!
Met gratis vaas, op tijd en fris en keurig afgeleverd. Nou ja, zoals het hoort.
Ik wist na één oogopslag dat ik er aan kan wennen. Dat neemt niet weg dat ik mijn abonnement op pauze heb gezet. Dat was de afspraak met mijzelf. Eén keertje maar!



Only in Dutch, sorry!

7 opmerkingen:

  1. Wat herken ik me in je verhaal :) Bij ons is het argument niet handig met de katten dus het gebeurt zelden dat er een bos het huis in komt. Maar een bos als deze is inderdaad een blijmaker. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik sluit me aan bij PriePraat: onze katten willen dan per sé water drinken uit de vaas en gooien zo het hele boeket om. Ofwel willen ze proeven van de bloemetjes...
    Maar anders graag!! Het brengt een hele kamer tot leven, een mooi boeket. DAt mag voor mij een felle mix zijn of juist een rustig boeket met veel groen, als het maar bloemen zijn!
    Geniet ervan,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou dan wel van samengestelde boeketten die geschikt zijn op kleur of op bloemen soort maar sinds mijn verhuis moet ik bloemen laten staan in de verkoophoek maar gelukkig krijg ik af en toe toch een bloemetje van mijn ouders want ik kan daar van genieten,zo een bosje kleur in huis ;-) Geniet jij maar lang van jou small keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Ik krijg in de lente geregeld 'bloemen' van mijn man: tulpen en narcissen en van die dingen in bolvorm. In een vrolijk potje! Heb ik ook liever dat een lelijk boeket :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Er komt vast wel weer een moment dat je er weer 1 mag bestellen van jezelf. En dan is het handig dat je al een abonnement hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat schitterende bloemen!
    'k kan me heel goed voorstellen dat je voor de bijl ging.

    BeantwoordenVerwijderen