1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 24 april 2016

a Sunday at home

 
Een kringloopvondst van een tijdje geleden.
A thrift find of a while ago.

Een oude, complete doos met Klaproos briefpapier en enveloppen van Marjolein Bastin
Dat is voor mij jeugdsentiment en extra leuk voor snail mail.

An old box full with Poppy writing paper and envelopes of Marjolein Bastin.
That to me is youth sentiment and extra fun for snail mail.


Ik los eindelijk mijn belofte aan Henny in om snail mail te sturen,
een brief met begeleidende kleine attenties.

I finally fulfill my promise to send Henny snail mail,
a letter with accompanying small attentions.





Ik geniet van de tulpen in ons huis.
I enjoy the tulips in our house.

En ik heb voorpret nu er nieuwe staan te wachten. 
Die hebben we vanmiddag aan een buitenweg bij een teler gekocht, vers van het land.

And I've anticipatory pleasure now that new ones are waiting.
We bought them this afternoon on a country road from a grower, fresh from the field.

21 opmerkingen:

  1. Schitterend al die tulpen in de emmer op de laatste foto!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze staan nu op de vaas, maar in zo'n emmer heeft het ook wat ;-)

      Verwijderen
  2. Wauw weeral zo'n mooie bos tulpen voor je!Geniet er maar van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze woonplaats is omringd door tulpenvelden.
      En het is één van mijn (vele) lievelingsbloemen.

      Verwijderen
  3. Ah zie ik daar pinksterbloemetjes? Zo schattig. Snailmail van jou krijgen is leuk dus dat wordt vast een brievenbusfeestje voor Henny :) Mooi hè tulpen. Helemaal zo vers van het land.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag bij jouw de inspiratiebron, je pinkersterbloemen in een pot.
      Onze grasmaaier is stuk en dat is vooreerst wel prima.

      Verwijderen
  4. Oh dat klaprozenpapier!! Voor mij zijn klaprozen hét symbool van de zomer.
    Tulpen zijn dan weer dankbare bloeiers die inderdaad prachtig in een vaas staan.
    Geniet er nog van!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik herken het, dat briefpapier. Ergens moet ik nog een restant hebben liggen. Gek, maar ik heb iets met papier, ik kan het nooit laten om iets te kopen. Vroeger zo'n mooie doos briefpapier, tegenwoordig vaak mooie boekjes. Ik moet het in een winkel ook altijd even aanraken, beetje vreemd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ben ik ook vreemd ;-) Briefpapier, notitieboekjes, leeg, maar vol van beloftes. Heerlijk!

      Verwijderen
  6. Wat een heerlijke vondst! De papierwaren van Marjolein Bastin zijn voor mij ook jeugdsentiment. Zeker mooi om te gebruiken in een snailmail! Geniet van je verse bloemen, geeft toch net iets meer charme wanneer je het zelf aan het land koopt hè.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ook zo vers die tulpen, in tegenstelling tot het briefpapier ;-)

      Verwijderen
  7. Zo'n briefpapier zou ik ook niet laten liggen! 😜

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige tulpen en van Marjolein Bastin ben ik grote fan. Zou er ook geen nee tegen kunnen zeggen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. How beautiful! I will add this to my list: buy tulips :) Wishing you a great day xox

    BeantwoordenVerwijderen