1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

vrijdag 15 april 2016

a sparkle

De deurbel klonk.
The doorbell rang.

En dan is er iemand bij de voordeur of bij de deur van de bijkeuken. Ik zag echter niemand en uiteindelijk viel mijn oog op het boeketje op de grond. Er zat een briefje tussen het elastiek.

And then there is someone at the front door or at the door of the pantry. However, there was no one and finally I noticed the bouquet on the ground. There was a note between the rubber band.

Dear postman!
I am Rose.
That girl that chased you.
With dark hair.
II think you're (swee) nice. 
if you see me again say what you think of me.

XXX Rose

PS: what's your name.


Oudste brengt sinds jaren het regionale weekblad rond in onze wijk en die naast de onze. Middelste (net 13) neemt onze straat en één verderop voor zijn rekening. De postbode in het briefje is middelste en hij werd er een beetje lacherig van. 
We hadden er later een gesprekje over. Wij vinden Rose een enorme stoere meid om een zelfgeplukt bosje bloemen af te leveren bij een jongen en haar gedachten toe te vertrouwen aan het papier en iemand anders. Ik denk dat Rose een jaar of 10 is. 
En wat wens ik juist middelste later zo'n kordate dame (of heer) toe.

Once a week eldest delivers the regional newspaper in our district and the one next to ours. Middle son (just 13) delivers them in our street and the one further. The postman in the note is middle son and he was a little giggly about it.
Later on we had a chat about it. We think Rose is a tough girl to deliver a self-picked bunch of flowers to a boy and entrust her thoughts to paper and someone else. I think Rose is around 10 years old.
And what I wish for middle son later in his life is such a resolute lady (or gentleman).

Hij heeft een mooi kaartje geschreven met een bedankje en ook dat hij zichzelf te jong vind voor de liefde, maar wel wil kletsen als ze elkaar tegenkomen op straat. Ik vind 'm geweldig!

He wrote a pretty card with a thank you and that he thinks he's too young for love, but he likes little chats when they meet on the street. I think he's great! 


Sigrid Swinnen, Bertiebo en Babbe, mailen jullie je adresgegevens?

16 opmerkingen:

  1. Oh, om te smelten, zo'n mooie liefdesverklaring ;-)
    Daar komt vast een fijne vriendschap van!
    PS: Ik mail je zo dadelijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh hoe lief van alle twee en nu kan jij volgens mij ook een beetje genieten van de bloemen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moh wat een geweldig romantisch verhaal... en ja die Rose is echt wel ondernemend. In nog geen 1000 jaar had ik dat gedurfd op mijn 10de! Maar zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig toch! En een mooi boeketje ook nog.
    Fijn weekend alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig verhaal!!! Zooooo leuk, en met lief lef gedaan van Rose! En supertop beantwoord van je middelste.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou inderdaad: je middelste en Rose zijn allebei geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend leuk stoer meisje die Rose en wat een leuke reactie van jouw middelste. Lief (en een prachtig verhaal voor later :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige actie van Rose! Stoer hoor, maar ook heel schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Om te smelten zo lief allemaal! Geweldig!

    (en zie ik daar ineens onderaan mijn naam staan! Jeuh!)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo cool, zo stoer, zo lief, zo romantisch! Oh wat is de wereld soms zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Your son is a true gentleman! Maybe in a few years, he will appreciate a "Rose".... good for her! xox

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een stoere dame met een bijpassende mooie 'bloemen' naam!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een fijne verrassing om op je stoepje te vinden. Ik vind het een prachtig bosje bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhhhh, wat een heerlijk bericht om te lezen!!!

    BeantwoordenVerwijderen