1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 10 april 2016

a snail mail DIY ~ flower seeds

Ik hou van echte post.
I love real mail.

Mijn hart maakt een sprongetje wanneer er een envelop of pakje in de brievenbus is. Soms is er één zo mooi, dat ik de magie nog niet verbreek en wacht met het openmaken.
Zo kreeg ik geweldige snail mail van Fiona van Fiona loves to cook uit Maleisië en daar heb ik twee blogberichten aan gewijd. Eén met foto's van de envelop en één over de inhoud.

My heart makes a little jump when there is an envelope or package in the letterbox. Sometimes there is such a beautifully decorated package that I look at it for a few days before opening it.
Fiona sent me great snail mail (Fiona loves to cook from Malaysia) and I have made two blog posts about it. One with pictures of the envelope and one about the content.

De realiteit van alledag maakt dat ik niet veel vrije tijd heb en er in mijn hoofd weinig rust is. Fiona heeft na mijn eerste snail mail naar Maleisië nog geen tweede ontvangen. Eerlijk geschreven denk ik ook dat ik de lat voor mijzelf erg hoog heb gelegd.

The reality of life is that I do not have much spare time and there is little calm in my head. Fiona has not yet received a second snail mail after my first one to MalaysiaHonestly written, I think I've put the bar very high for myself.

Tijd voor kleine DIY's maak ik, daar word ik blij van. Zo heb ik aan het begin van de afgelopen week deze stempel gesneden met de afbeelding van een ontkiemend zaadje. Iets dergelijks zag ik in een andere vorm en toepassing eens voorbij komen. 

I make time for small DIYs, that makes me happy. At the beginning of last week I carved this stamp with the image of a germinating seed. I once saw such a stamp come by in a different form and application.



Ik gebruikte papier uit een schriftje van Flow en een oude Flow Weekly. 
En foliezakjes en de rest spreekt volgens mij voor zich. Trouwens, vragen stellen kan altijd!

I used paper from a notebook of Flow and an old Flow Weekly.
And foil bags, the pictures speak for themselves. Besides, asking questions is an option!


Komende week ga ik weer eens blije enveloppen (= snail mail zonder lange brief) vullen.
Voor blogvriendinnen en voor Henny die reageerde op het blogbericht 'anyone longing for real mail?'. 
Ik maak zeven enveloppen vol. Wil jij er één? Schroom dan niet en laat je reactie achter!

This week I will fill cheerful envelopes (= snail mail without long letter).
Voor blog friends and for Henny, who responds to the blog post 'anyone longing for real mail?'
I will fill seven envelopes. Do you want one? Do not hesitate and leave a comment!

Een andere snail mail DIY vind je hier:
Another snail mail DIY can be found here:
wrap a tea bag

"To send a letter is a good way to go somewhere without moving anything but your heart."
Phyllis Theroux (schrijfster/writer)

26 opmerkingen:

  1. Weeral tof in elkaar gestoken zoals we gewoon zijn van je!Weer spannend wie je gaat verrassen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige zakjes en wat een mooie stempel. Leuk dat ik je blog heb leren kennen. Ik volg je nu met veel plezier. Ik hou ook erg van echte post dus zou een snail mail wel heel leuk vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, mail je de adresgegevens? Zie contact, rechts onder het blogarchief.

      Verwijderen
  3. Tof stempeltje! Sweet peas willen hier jammer genoeg niet zo goed groeien :-(
    Maar dat doet me er aan denken dat ik dringend mijn andere bloemen moet gaan zaaien!
    Ik zou snail mail van jou héél erg leuk vinden, maar ik las dat je het zo druk hebt, dus zet mijn naam bij op de lijst, maar je hoeft me niks te sturen! Is dat een oplossing? :-)
    Veel groetjes x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Te druk voor (lange/echte) brieven of eigenlijk is dat mijn ding niet.
      Gezellige post maken lukt daarentegen altijd en werkt positief!
      Mail je de adresgegevens?

      Verwijderen
  4. Reukerwtjes? Pure nostalgie aan de tuin van mijn jeugd... hier in het bos groeit dat jammer genoeg niet. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou dan schroom ik maar niet... Het lijkt me hartstikke leuk, zo'n envelop

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik maak mijn post vaak ook niet meteen open! Dan wil ik nog een tijdje genieten van de spanning en anticipatie van wat er in zou kunnen zitten : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe dat zelfs wel eens bij een leuke bestelling ;-)

      Verwijderen
  7. Mooi, mooi, mooi weer Ageeth. Wat knap toch dat stempels snijden.
    Post (van jou) is altijd fijn, dus ik waag een kansje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Jeanette. Ik vind jouw haakwerk dan weer zo knap :-)
      Jij krijgt ook post!

      Verwijderen
  8. Wat een mooie en creatieve manier om zaadjes te delen. Deze ga ik onthouden! Een werkelijk lente feestje <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is wel een beetje laat voor de lathyrus (of siererwt of sweet pea). Maar de zaadjes kunnen zo de volle grond in nu. Mijn inspiratie loopt niet vooruit, zeg maar ;-)
      Tuinkerszaad per post is ook heel leuk, of slasoorten.

      Verwijderen
  9. Het ziet er allemaal uit als een prachtbrievenbuscadeautje!
    (en ik waag graag een kansje...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mag ik je adresgegevens voor een feestje in je brievenbus?

      Verwijderen
  10. Ach wat is dat weer leuk! Ik benijd je om deze leuke dingen en acties!! Errug leuk weer!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik benijd jou wel eens om je prachtige haakcreaties en je naaiwerk ;-)
      Leuk om van elkaar te zien en te lezen X

      Verwijderen
  11. Je weet het hè ik ben altijd erg blij met jouw fijne, mooie post!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij en een paar anderen staan standaard op het lijstje of ze willen of niet ;-)

      Verwijderen
  12. Oe, wat een blije envelop kreeg ik op de mat! Echt een heel erg leuk pakketje!
    Dank je wel!
    Ik ga er binnenkort een berichtje over schrijven op mijn blog. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! Geen verplichting tot een blogbericht hoor, gewoon voor de leuk.

      Verwijderen
  13. Ik vond jouw snail mail weer een top verrassing! XxX dankjewel lieve Ageeth!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. lovely! i love to make seed packs myself too! ^_^

    BeantwoordenVerwijderen