1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 20 april 2016

100 tulips and more beautiful things

Zoveel moois.
So much beauty.


Mijn tante kwam maandag een dagje op bezoek en bracht 50 paarse pioentulpen mee.
My aunt came to visit us on Monday and brought 50 purple peony tulips as a present.


En gisteren kocht mijn man 50 rode tulpen met een zweem oranje en geel rechtstreeks bij de kweker.
And yesterday my husband bought 50 red tulips with a hint of orange and yellow straight from the grower.

Een illustratie uit een oud kinderboek, gewonnen bij Miz Olilie.
Voor mijn Franse neefjes. Dank je wel Aurelie!

An illustration from an old children's book, won at Miz Olilie.
For my French nephews. Thank you Aurelie!

Jeanette van Hip en Kleurig haakte deze slinger van aardbeien (als bedankje voor het lenen van de Kristalmal). 
Bedankt voor deze vrolijkerd Jeanette!

Jeanette of Hip en Kleurig crocheted this garland of strawberries (as a thank you for borrowing the Kristalmal).
It makes me cheerful, thanks Jeanette!

Ik stuurde Sonja van Moois van De Maeckerij echte post en zij stuurde echte post terug.
Hele mooie, dank je wel Sonja!

I sent Sonja of Moois van De Maeckerij real mail and she sent real mail back.
And very nice one, thank you Sonja!


Een tijd geleden zag ik bij een kringloopwinkel een kwartet met afbeeldingen van oude tegels met kinderspelen. 
En ik dacht aan Bernardine van Beetje Bezig en maakte er een kadootje van.
Bernardine maakt prachtige kaarten met de mooiste letters.
Ze stuurde een paar hele mooie, bedankt Bernardine!

A while ago I saw at a thrift store a quartet with images of old tiles with children's games.
And I thought of Bernardine of Beetje Bezig and made a gift of it.
Bernardine makes beautiful cards with the finest hand lettering.
She sent some very pretty ones, thanks Bernardine!

Ik ben geen fan van het werk van Janneke Brinkman-Salentijn
De postzegels met het thema Lente vind ik echter prachtig. Per vel gaat 20 cent naar het Nationaal Ouderenfonds.

I'm not a fan of the work of Janneke Brinkman-Salentijn.
However, the stamps with the theme Spring I like a lot. 20 cents per sheet goes to the National Elderly Fund.

Het oranjetipje (op de postzegel links onder en niet op deze foto) zag ik zondagmiddag tijdens een wandeling 
in het park uit mijn jeugd met mijn twee jongste zonen en mijn zusje en haar zonen.

Sunday I saw the Orange tip (on the post stamp left at the bottom and not in this picture) during a wal
in the park of my childhood with my two youngest sons and my sister and her sons.

Waar werd jij het meest blij van de afgelopen dagen?
What makes you the most happy during the last few days?

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's, wat een leuke kleine verrassingen...
    Ik word ook blij van dit soort dingen: de eerste citroenvlinder een paar weken geleden, de bloesem op mijn perenboompje, de forsythia die in bloei staat, onze katten die genieten van de lentezon, mooie tekeningen van mijn dochter,... en van blogposts lezen zoals de jouwe ;-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allemaal mooie dingen en wat een schitterende pioentulpen!!!!
    Het mooie weer, het prachtige 'lentegroen', mijn vrije dag, onze wandeling met de jongsten naar de bieb, het halfuurtje dat we op ons nieuwe terras zaten (S. en een vriend legden de laatste steen gistermorgen); dat waren de dingen die mij blij maakten gisteren......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, waar wordt een mens blij van, wat mij betreft de zon die vandaag schijnt! Fijn, die echte post. Ik ben fan van digitaal, maar iets in je brievenbus aantreffen blijft toch leuker.
    Groet,

    Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van heel veel dingen, maar toch wel het meeste van de zon.Leuk dat je de aardbeienslinger hier laat zien. Veel plezier ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke dingen allemaal!Waar ik blij van wordt?!De zon die wat vaker schijnt,dat het langer licht blijft 's avonds,de bloemen die ik van mijn zus kreeg,zalig om naar te kijken,de wandelingen in het zonnetje ;-) en zoveel meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die illustratie uit dat oude kinderboek vind ik prachtig. Ik houd van die stijl.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn lees-en kijkstukje weer! Momenteel ben ik weer wat blijer vanuit mezelf en daardoor veel blijer en bewuster van alle dagelijkse fijne dingen. Waar ik heeeeel blij van wordt is alles wat de lente aan ons geeft!!!! Ik heb enorme drang in veel naar buiten, en dat lukt gelukkig ook!! Veel op de fiets, hardlopen en een kleine avondwandeling...héérlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een blij bericht. Alleen van wat je schrijft en de plaatjes word ik al blij :) Maar ook van de zon, de wolken, de bermen vol met raapzaad, een langs fladderende vlinder, een moeder eend met haar kroost en ook heel erg blij word ik van de vogels met hun gezang.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een verwennerij, geniet er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen