1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 22 maart 2016

good life

Vanochtend luisterde ik naar de vogels en bedacht me opeens dat deze periode van het jaar heel prettig is.
This morning I was listening to the birds and suddenly I realized that this time of the year is actually quite nice.

Het is nog steeds koud genoeg voor erwtensoep, maar ook de eerste kropsla (botersla) van het jaar is heerlijk. We genieten nog volop van allerlei reuze gemakkelijke stampotten en lonken ook naar lichter eten.
En wanneer ik niet kan genieten van de zon, laat ik mij verwarmen door de pelletkachel.

It's cold enough for our traditional Dutch pea soup, but the first butterhead lettuce is also delightful. We still enjoy all kinds of easy patato stews and are also eyeing to lighter food.
And if I cannot enjoy the sun, the pellet stove warms me.

We denken (hardop) na over de moestuin en de kas, maar stellen werkzaamheden zoals het schoonmaken van al de ramen nog even uit wegens te koud (en geen zin).
Ik heb besloten dat er dit jaar geen Moestuintjes-stress is. Wij kiezen de krenten uit de pap en geven de rest weg.

We are thinking (aloud) about the vegetable garden and the greenhouse, but wait with activities such as cleaning all the windows due to cold (and not fancy).


In de tuin begint het grote ontluiken en ik geniet nu van de verschillende soorten narcissen en krokussen. 
En van de allereerste tulp!
Vogels laten van zich horen, maar het is nog niet de kakofonie van gezang wanneer het volop lente is. En die begint in de bosrijke omgeving waar wij wonen 's ochtends rond vijf uur.

The garden starts to budding and I enjoy the different kinds of daffodils and crocuses.
And the very first tulip!
In the morning, I hear birds chirping, but it is not yet the cacophony of singing when it is fully spring. In the forested surroundings where we live it starts every morning around five o'clock.

Ik toverde een kilozak kruidnootjes tevoorschijn en maak daar iedereen, inclusief mijzelf blij mee. Het is een jaarlijkse gezinstraditie trouwens, om richting voorjaar nog een keer te genieten van deze Sinterklaas traktatie.

I conjured up a kilo bag of traditional Dutch kruidnootjes and make everybody, including myself, happy. It is an annual family tradition, moreover, to enjoy one more time this month of December Sinterklaas treat.



Ik wens jullie ook veel om van te genieten!
I wish you a lot to enjoy!

8 opmerkingen:

  1. I am also appreciating this time of the year. The air smells so earthy and the birds are bringing everything back to life. Enjoy xox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb ik nou helemaal niet, dat ik nu kruidnoten zou willen eten. Alleen in oktober en november. Na Sinterklaas niet meer. Ook geen paaseitjes na Pasen. Gek hé, want ik ben wel een liefhebber

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige traditie Ageeth, kruidnootjes zijn altijd lekker.
    En wat is er veel om van te genieten, hier hoor ik ook elke morgen de vogels.
    Maar soms....zoals gisteren ook weer met die aanslagen, moet je er even op gewezen worden. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij mijn man thuis bakten ze midden in de zomer altijd een keer oliebollen! Ook zo'n geinige traditie. Ik koop altijd pepernoten na de Sint om te vermaken en te gebruiken als taartbodem, mmm!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lente is een prachtig seizoen. Kan er ontzettend van genieten. Ook al betekend dit dat de vogels vanaf 's morgens vroeg kwetteren, 'k vind het prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier nog iemand die uit kijkt naar de lente...En oh zo fijn lezen in Delicious dat doe ik ook graag ;-) die kruidnootjes daar en tegen lust ik niet.Succes met jullie plantjes in de kas weldra.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een soort van 'Best of both worlds'. Ja zo had ik het nog niet bekeken. De voorpret voor de zomer. Moet ik toch wat bewuster van genieten. Bedankt voor deze bewustmaker :)

    BeantwoordenVerwijderen