1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 9 maart 2016

Easter fun ~ crocheted nets for Easter eggs

 
Ik begon met het haken van een netje volgens het patroon in een boek van de bibliotheek.
I started crocheting a net following the pattern in a book from the library.

Laatst liet ik foto's van het begin van een haakwerkje zien. Jeanette van Hip en Kleurig vroeg zich af of het een netje voor paaseieren werd en dat vond ik een geweldig idee. En ik herinnerde mij opeens de netjes uit mijn jeugd. 

Recently I showed pictures of the beginning of a crocheted fabricJeanette of Hip en Kleurig wondered if it was a net for 
Easter eggs and I liked the idea. And I suddenly remembered the nets from my childhood.



Ik haakte eerst de oranje-rode volgens het patroon en was daar niet tevreden over. Met name vanwege de grote openingen en het smalle model.
De kleine blauwe is een probeersel en doet het leuk als kadootje gevuld met massieve chocolade-eitjes.
En drie keer is scheepsrecht. De paarse is naar mijn zin voor de verstop-eieren in de tuin.

At first I made the orange-red one following the pattern and was not happy about it. Mainly because of the large openings and the narrow model.
The little blue net is an experiment and is great as a gift filled with small solid chocolate eggs.
And three times is a charm. The purple one is considered good for the 'hide and seek' chocolate eggs in the garden.

garen / yarn:
Phildar Phil Coton 3
haaknaald / crochet hook 3

10 opmerkingen:

  1. Oh, ze zijn mooi geworden. En je hebt er zelfs 3 gemaakt. Nu moet ik toch echt de mijne onderuit de breimand halen......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De oranje-rode en de blauwe waren snel klaar. De paarse vraagt wat meer tijd. Prettig simpel haken bij de vele voetbalwedstrijden op tv ;-)

      Verwijderen
  2. Oh, wat ben je ijverig geweest! Leuk zijn ze geworden.
    De paarse ziet er anders uit, heb je kleinere openingen gemaakt?
    Ik heb ze ook wel eens gemaakt, ze doen het ook goed als kinder-aardigheidje als je met de Pasen op visite gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De paarse is wijder omdat ik een beetje gemeerderd heb in de bogen van de ring en telkens 6 lossen haakte. De openingen zijn daardoor inderdaad kleiner. Bij de oranje-rode haakte ik telkens 10 lossen.
      Leuk hoor, haken :-)

      Verwijderen
  3. Tof gedaan maar ik hou niet van haken,ik kan dat wel maar geef mij maar naaien of breien of knutselen maar jullie Paaseieren kunnen in elk geval netjes opgeborgen worden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn erg leuk! En het zou leuk zijn om er eentje voor Anna te haken. Maar ik heb het nog iets te druk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Great idea! The fact that they contain chocolate is my favourite part ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar dat ziet er leuk uit! Je hebt gelukkig grote eieren gebruikt hihi! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben dol op bonte kleurtjes, dus ik vind dit er erg leuk uitzien!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen