1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 17 maart 2016

DIY Easter bunnies decoration

Het is weer tijd voor de paashaas.
It is time again for the Easter bunny.

Ik maakte paashazen als decoratie voor op de eettafel. 
Ze zijn ook te gebruiken als naambordjes voor je tafelschikking en om op te hangen.

I made Easter bunnies as decoration for the dining table. 
They can also be used as name tags for your table setting and to hang on the wall.

Dit gebruikte ik:
aluminium schroefdeksels (bijvoorbeeld van potten met augurken)
ontvetter (ammoniak)
schoolbordverf (Action)
houten roerstokje
zwart elektriciteitsdraad of ijzerdraad
tangetjes (om te knippen en te vormen)
bordkrijtjes

Ontvet de schone, droge deksels. Ik verfde er twee lagen op (met inachtname van de voorgeschreven droogtijd). Het is handig om eerst de cirkel rond het hoofd te maken en daar de oren aan te bevestigen. Daarna draai je de cirkel 'vast'.

I used this:
aluminum screw caps (for example of pots with pickles)
degreaser (ammonia)
chalkboard paint
wooden stir stick
black electric wire or iron wire
pliers (to cut and to form)
blackboard chalks


Degrease the clean, dry caps. I painted two layers (having due regard to the prescribed drying time). At first make the circle around the head and then attach the ears. Then turn the ends of the circle to each other so that the cap is stuck.


Ik hou van paashazen, omdat ze ook een voorbode van de lente zijn. 
En om de eieren natuurlijk!

I love Easter bunnies because they are also a harbinger of spring.
And of course for the eggs!

7 opmerkingen:

  1. Weeral iets leuks gemaakt Ageeth!Ik heb gisteren een paasslinger gemaakt,blogje volgt nog ;-) en ja de lente mag van mij ook komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. SUPERLEUK.
    Een idee om te onthouden en ook te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De leukste paashaasjes die ik ooit gezien heb.
    Ik vind ze geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Very cute! Thanks for sharing the idea! xox

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze superleuk geworden! Knap gemaakt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen