1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 14 februari 2016

mijn kleuren / my colors ~ green

Ons thuis is mijn eigen kleurrijk.
Our home is my own state of colors.

Ik laaf mij aan een veelheid van kleuren. Ik voel positiviteit en warmte in een kleurrijk huis. 
I soak myself in a multitude of colors. I feel positivity and warmth in a colorful house.

We leefden jarenlang met drie Sanseveria's (vrouwentongen). Inmiddels is er meer groen bij gekomen.
De bladbegonia kocht ik in november 2014 voor in een bloempot uit de kringloopwinkel (hier vind je het blogbericht). 
Ze bloeide zelfs in de lente van vorig jaar.

We lived for years with three SansevieriasThe last time there came more green.
The leaf begonia I bought in November 2014 for a flowerpot from the thrift store (here's the blog post).
She even bloomed in the spring of last year.


Mijn vader woont in een verzorgingshuisappartement en heeft het graag warm. Zijn orchideeën bloeien dan ook zonder tussenpozen. Voor zijn verjaardag heeft hij nieuwe gekregen en deze twee krijgen rust bij ons.

My father lives in a nursing home apartment and feels comfortably at a high temparature. His orchids bloom without intervals
For his birthday he has been given new ones and these two get some rest at our place.


Ook deze bloempot is een kringloopvondst. Ik kocht er een sierasperge (Asparagus) in.
This flower pot is also a thrift find. I bought an Asparagus in it.


Het houten beeld is een aankoop van mijn man uit een faillissementsveiling.
Ik vind het niet mooi, maar samenleven is ook het samenbrengen van twee smaken.

The wooden statue is purchase of my husband out of a bankruptcy auction.
I do not like it, but living together is also bringing together two preferences.



En, ben jij ook geïnfecteerd met het groen-virus?
And, you are also infected with the green virus?

Meer 'mijn kleuren' vind je hier:
More 'my colors' can be found here:
purple

"Kleur is de verwondering van het licht."
Marc van Halsendaele (dichter/poet)

11 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Mijn aanvankelijke aversie was ingegeven door de overvolle vensterbanken en ramen uit mijn jeugd. Uit praktische overwegingen ook. Nu geniet ik!

      Verwijderen
  2. Wat een fijne plek heb je gemaakt zo met je planten en 'botanical prints'.
    Fijne Valentijnsdag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Jouw kaart maakt er een setje van, zo leuk!
      Jij ook een goede dag X

      Verwijderen
  3. Op de een of andere manier wil het groen hier niet zo goed in huis maar dat is bij jou geen probleem zie ik. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt ageeth, ik ben al geruime tijd op zoek naar de naam van die sierasperge... nu durf ik er eindelijk naar te vragen bij het tuincentrum :-) XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier amper 3 planten in huis/appartement...ik heb geen groene vingers ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn veel groen bij jou! Ik vind die oude broodkist ook echt heel mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lat ik nou net begonnen zijn weer een groene wereld te creëren. Ja dus :) Vroeger was ik van de Monstera (wat leuk die print) de sanseveria, de graslelie en de cactus. Dat is helemaal verdwenen maar met planken en hangers ga ik nu weer helemaal los

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, je reacties!
      Ik lees bij je omschrijving op Bloglovin' dat je geboren bent in de jaren 60. Ik ook en dat schept een band ;-) En ik volg je nu...

      Verwijderen