1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

maandag 29 februari 2016

girls outing

Mijn tante opperde het plan om samen een dagje naar Amsterdam te gaan.
My aunt suggested the plan to make a daytrip to Amsterdam together.

Zij had nog een dag vrij reizen met het openbaar vervoer tegoed en kocht voor mij een goedkope dagkaart voor in het weekeind. De drie zonen hadden een voetballoze zaterdag in verband met de voorjaarsvakantie. Ik toog dus zaterdag om kwart over 8 op de fiets naar ons plaatselijke Centraal Station en was ongeveer 20 minuten onderweg. En daar moest ik ruim een uur op mijn tante wachten in verband met een wisselstoring op haar route. Ik was blij met een extra sterke cappuccino uit de Kiosk en het aanwezige openbare toilet.

Ik kon uiteindelijk samen met mijn tante de reis vervolgen, al vond ik dat we wat lang onderweg waren naar Amsterdam. Mijn tante verzekerde mij dat het goed ging. In Leiden hebben we toch maar besloten om uit de trein te gaan, die naar Den Haag op weg was. Hilariteit alom! We waren tegen 12 uur in Amsterdam en hadden een gezellige middag in de Haarlemmerstraat

Saterday I left our home by bike at a quarter past eight to join her in the train on our local station. Due to a switch and signal failure I had to wait for her for more than a hour. And we forgot to switch to another train on the way. Hilarious! Before we were finally in Amsterdam it was 12 o'clock.We had a pleasant afternoon there in thHaarlemmerstraat.



We dronken koffie en aten minimini's bij Petit Gâteau
Ik at de karamel zeezout, reden genoeg om snel weer eens naar Amsterdam af te reizen.

We drank coffee and ate miniminis at Petit Gâteau
I had the caramel sea salt, reason enough to travel soon to Amsterdam again.





We aten heerlijke Vlaamse frieten als afsluiter in het zonnetje (maar met een gure wind).
We ate delicious Flemish fries outside in the sun (but with a cold wind).

17 opmerkingen:

  1. Oh Amsterdam!Daar was ik vorig jaar ook,jammer dat het voor ons een heel stuk verder is.Maar op de verkeerde trein zitten,ja dat kan gebeuren maar jullie hadden toch een leuke dag,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik voelde me wel een provinciaaltje, maar daar is niks mis mee ;-) Gelet op onze reistijd waren wij al bijna in België geweest.

      Verwijderen
  2. Wat heerlijk dat je een dagje uit kon met je tante.
    Oh die bakkerij! Wat ziet dat er allemaal leuk en lekker uit. En zo mooi ingericht.
    Die ga ik onthouden voor een dagje Amsterdam.
    En frieten uit een puntzak, echt een fijne afsluiter voor een dagje uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De bakkerij is in dezelfde straat als Sukha!
      Die frieten, superheet en zo lekker.

      Verwijderen
  3. Een hele reis, maar wat een fijne plaatjes! Zo te zien en te lezen hebben jullie het heel fijn gehad. Mooie herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben blij dat mijn tante weer is opgeknapt en we samen een leuke herinnering hebben gemaakt!

      Verwijderen
  4. I have always wanted to visit Amsterdam! Glad you had a good visit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amsterdam is waiting for you ;-)

      Verwijderen
    2. Beware, Amsterdam! Actually, my family is part Dutch in origin so it will be nice to visit and learn some more about our history....

      Verwijderen
  5. Oh geweldig! Een dagje Amsterdam. Den Haag is trouwens ook leuk hoor ;-)
    En dan die puntzak met patat en 'Nederlandse' mayo...... zoooo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat mij betreft waren we in Leiden gaan winkelen, maar mijn tante wilde heel graag Amsterdam in.
      En die friet met mayo was inderdaad zo lekker! Wat kan een mens daar opeens zin in hebben :-)

      Verwijderen
  6. Gezellig!! Hilarische vissenkom!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een van de mooiste etalages die ik ooit gezien heb! Was trouwens een opticien, dat is dan weer gek!

      Verwijderen
  7. Wat een heerlijk dagje met je tante. Super leuke foto's! Krijg helemaal zin om ook een dagje Amsterdam te doen!

    BeantwoordenVerwijderen