1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 21 februari 2016

add some tropical vibes #cactus #vase

Word jij ook zo dwars van de term 'must have'?
Makes the term 'must have' you also wayward?

Regelmatig zie ik de aanduiding 'must have' voorbij komen als wervende term. Ik wordt er echter dwars van en denk dat ik zelf bepaal wat ik moet hebben.
Het 'must have' gevoel ken ik maar al te goed. Meestal gaat het om een woonaccessoire dat ik zie in een blogbericht. Zo heb ik het letterbord aan mij voorbij laten gaan. Ik heb mijn tandarts trouwens wel gevraagd om aan mij te denken wanneer hij zijn bord weg doet. Ook de gevouwen papieren lamp, het Tomado boekenrek en de industriele lamp van een augurkenpot zijn in ons huis niet te vinden.

I regularly see the term 'must have' come by as promotional term. Well, I find my own must haves.
The 'must have' feeling I know too wellMost often it is a home accessory that I see in a blog post. So I let pass the letter board. Besides, I asked my dentist to think of me when he wants to throw away his board. The folded origami paper lamp, the Tomado bookshelf and an industrial lamp from a jar of pickles can not be found in our house.

Maar ik ging voor de bijl bij het zien de Serax Cactus Vaas bij Zilverblauw een jaar geleden.
In juni kocht ik de medium versie.

But I had to buy the Serax Cactus Vase that I saw at Zilverblauw a year ago.
In June I bought the medium version.




Ik ben gek op vazen en gebruik ze (met of zonder bloemen) om stillevens in huis te maken.
De meeste komen uit de kringloopwinkel. Maar ik ben ook fan van Hella Duijs.
Heb jij pas een 'must have' gekocht of er één op je lijstje staan?

I am crazy about vases and use them (with or without flowers) to make still lives in the house. 
Most are from the thrift store. But I'm also a fan of Hella Duijs.
Have you recently bought a 'must have' or is there one on your list?

22 opmerkingen:

  1. Those are fantastic! One thing that I would like to try soon are the rocks painted like cactus.... a plant that is even easier to keep alive ;) xox

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I saw them on your Facebook. They are awsome!! (At Wonderful DIY)

      Verwijderen
  2. Wat grappig. Ik had net een blogje over dit onderwerp gemaakt. Misschien plaats ik het nog

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een vaas voor jou! En dat recalcitrante als je zo'n kreet/slaogan ziet, herken ik wel.
    Fijne maandag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet precies wat je bedoeld, maar stiekem worden we toch enthousiast gemaakt door onze mede bloggers. Ik heb wel de augurkenpot lamp gemaakt, maar nu nog een gloeilamp aanschaffen die ons niet meteen verblindt.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook al naar de kratjes van Anki van Zilverblauw gekeken ;-)
      Wat gaaf dat je de lamp zelf gemaakt hebt. Ik zag een exemplaar in Amsterdam ruim een jaar geleden. Heel leuk met iets er in!

      Verwijderen
  5. Die must have's zijn hier niet te vinden,maar ik ben wel nieuwsgierig naar die augurkenpot lamp,zo eens bij Mr Google ga kijken wat die daar van weet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. haha leuk blogje!!ik had dat alleen met de krukjes met gehaakte hoesjes... heb er nu tien staan....gelukkig hebben anderen wel wat met de term must have!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. LOL Ik heb je andere dertig reacties opgeruimd ;-)
      De krukjes met die hoesjes zijn ook gaaf. Ik was alleen aan het bedenken wat je er dan mee moet!?

      Verwijderen
  7. Ik denk dat ik ook wel het type "tegendraads" ben. Zo van; als iedereen het al heeft dan hoeft het niet meer zo nodig. Alhoewel ik me natuurlijk ook zeker af en toe laat beïnvloeden want soms is iets echt 'te leuk' om niet te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een beetje hebzucht is wel lekker om zo af en toe aan toe te geven!

      Verwijderen
    2. En onszelf af en toe verwennen dat hebben we best eens verdiend!

      Verwijderen
    3. Mee eens en de algemene opinie in Huize M is dat ik dat ook gul doe ;-)

      Verwijderen
  8. Jaloers!
    Die vaas wil ik ook al even maar net dat tikkeltje te duur :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb maat M. Er is ook een kleine (en goedkopere ;-)

      Verwijderen