1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 16 februari 2016

a Monday

Sommige dagen hebben heerlijke kleuren.
Some days have wonderful colors.

Gisteren maakten mijn man en ik voor de tweede keer deze winter een enorme pan erwtensoep. Nou ja, samen. 
Hij was de drijvende kracht en maakte de uien schoon. In het dialect van mijn jeugd heet het 'snert'. Ja, van snertweer!

Yesterday my husband and I made a huge pan traditional Dutch pea soup for the second time this winterWell, together
He was the driving force and he cleaned the onions.

Ik ging naar de pedicure en verwende mijzelf ook nog eens met gelakte teennagels. Gewoon omdat het kan en verstopt in warme sokken. De kleur is zoals Rose Quartz van Pantone, één van de kleuren van 2016 en ook mooi op mijn teennagels.

In de middag scheen de zon. En ik maakte foto's.

I went to the pedicure and spoiled myself even further with painted toenails.
Just because it can and  hidden in warm socksThe color is as Rose Quartz of Pantone, one of the colors of 2016 and also beautiful on my toenails.

The sun was shining in the afternoon. And I made pictures.


Deze geweldige post kwam van Juffrouw Gans.  
Dank je wel Daniëlle, het vrolijkt mij enorm op!

This great mail came from Juffrouw Gans (means Miss Goose).
Thank you Danielle, it cheers me enormously!


Bij Wat maakt ze nu weer... heb ik deze prachtige handgemaakte tas gewonnen in mijn favoriete stof. 
Ze is gebombardeerd tot brei- en haaktas. Dank je wel Antoinette!

At Wat maakt ze nu weer... (means What is she making now again...) I won this beautiful handmade bag in my favorite fabric.
She has been bombarded into knitting and crochet bag. Thank you Antoinette!

Vijf kleuren bij elkaar gezocht. Eerst alleen om naar te kijken.
Five colors gathered together. At first to watch only.


Een nieuw haakwerkje.
A new crocheted fabric.

Oh ja, ik maakte een tweede versie van de kruidkoek
Nog lekkerder en het recept is een beetje aangepast. 

Oh yeah, I made a second version of the Dutch spice cake.
Even more delicious and the recipe is changed a little.

21 opmerkingen:

  1. Wat ben je aan het haken? Paasei-netjes?
    En de katoen, wat gaat dat worden, of is het alleen ter inspiratie?
    Leuk bericht zo over kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geniaal idee Jeanette, een netje voor Paaseieren!
      De andere bolletjes moest ik gewoon hebben, dus als jij daar ook een suggestie voor hebt ;-) X

      Verwijderen
  2. Love it! We need to spoil ourselves with a little colour sometimes.... even if it is on our toenails ;) xox

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, de tas is bij je op het juiste adres. Heel veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellige post! En dat netje wordt heel erg leuk denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een fijn haakwerkje tijdens de voetbalwedstrijden op tv ;-)

      Verwijderen
  5. Mijn woensdag is zo begonnen!! Gister laat thuis, en 's avonds ook druk. Tussendoor een leuke! enveloppe gespot!!!
    Maar die heb ik lekker bewaard voor vanochtend!!!! Heerlijk om uit te pakken en er een echt ogenzalf momentje van te maken en te genieten!! Dank!! liefff!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Bernie! Leuk dat jij dat ook doet, de envelop eerst nog even dicht laten :-)

      Verwijderen
  6. Wat een leuke samenvatting van je dag...erwtensoep stond deze middag bij ons op het werk op de menu.Toffe tas gewonnen en ik ben benieuwd wat je aan het haken bent...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms zijn er dagen die vragen om zo'n samenvatting (en dat mag vaker wat mij betreft).
      Mijn haakwerk is een netje. Eerst een proefmodel.

      Verwijderen
  7. Graag gedaan! Wat een heerlijke dag! Super leuke tas!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga je vaker wat sturen hoor, met zulke fijne post terug ;-)

      Verwijderen
  8. Wat prachtige vrolijke en kleurrijke plaatjes!
    Hé, zo'n netje ligt hier ook al minstens 6 maanden onderin de brei- en haakmand, half af.
    Bedankt om mij hieraan te herinneren, was deze eigenlijk alweer vergeten.
    Moet ik ook maar eens af gaan maken.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nieuwe uitdaging: "Laat je netje zien!".

      Verwijderen
    2. Ik ga het proberen om deze snel eens een keertje af te maken.

      Verwijderen
  9. SNERT!!! Jawel, ook hier wordt die term gebruikt :-)
    Gave kleur heb je gekozen voor de teennagels, is het een matte lak of glans?
    Zucht... krijg ook weer zin in de flipflaps!!! XxX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De snert is gedeeltelijk de diepvries in gegaan :-)
      De nagellak glanst een beetje. Is speciale lak die ademt (tegen schimmelnagels). Ik ben zo blij dat ik sinds een paar jaar weer 'open' schoenen en slippers aan kan!

      Verwijderen