1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

vrijdag 29 januari 2016

pretty ugly

 
Nog een kringloopvondst. 
Another thrift find.

Soms zie ik iets waarvan ik bijna niet kan uitleggen waarom ik het mooi vind. 
Vaak vind ik het dan 'mooi van lelijkheid'.

Sometimes I can not explain why I likesomething. 
In my opinion, it is often beautiful of ugliness.

Ik had al eerder met de bloempot in mijn handen gestaan. Toen ik vorige week met mijn tante bij de kringloopwinkel was zag ik hem pas goed. Mijn tante opperde blauwe druifjes als inhoud, maar dat vond ik te gewoon. Ik wilde het 'mooi van lelijkheid' benadrukken. 

I noticed the flower pot earlier. When I visited the thrift store with my aunt last week I noticed him well. My aunt suggested blue grape hyacinths as content, but that was too simple. I wanted to accent the 'pretty ugliness'.

Bij een tuincentrum zag ik deze schoonheden. 

At a garden center I saw these beauties.
And I recognized them of Draad en Spijker, the Gynura of velvet leaf 'Purple Passion'.

De bloempot is een Helsingborg Rosa Ljung, gemaakt in Zweden in de jaren 60 of 70.
Hoe is hij in Lelystad beland?

The flower pot is a Helsingborg Rosa Ljung, made in Sweden in the 60s or 70s.
How he ended up in Lelystad?

8 opmerkingen:

  1. Het plantje had ik ook bij Draad en spijker gezien,vind ik mooi.De pot daar en tegen is niet mijn smaak maar als jij hem tof vind dat is wat telt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de pot inderdaad mooi van lelijkheid. Maar die plant is geweldig. Ik ga maar eens op zoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ik vind vooral de plant erg mooi! Ene... hij is paars ;-)
    Die pot... jouw tante opperde blauwe druifjes, dat vind ik ook zo gek nog niet :-)Het blauw zit ook in de pot. XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi van lelijkheid koop ik ook graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooooh, die plant, zo mooi ! We hadden hem héél héél veel jaren geleden. Ik ga hem weer eens zoeken. Bedankt.
    Mooi van lelijkheid, ja dat hebben we wel eens wanneer we een kerk bezoeken waarin men alle denkbare materialen in heeft gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen