1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 13 januari 2016

mijn kleuren / my colors ~ purple

Ons thuis is mijn eigen kleurrijk.
Our home is my own state of colors.

Op de een of andere manier laaf ik mij aan een veelheid van kleuren. 
Ik voel positiviteit en warmte in een kleurrijk huis. 
Paars is één van mijn favorieten.

In one way or another, I soak myself in a multitude of colors.
I feel positivity and warmth in a colorful house.
Purple is one of my favorites.

Jaren geleden heb ik besloten dat functionaliteit moet samengaan met kleur en vormgeving.
Zo is bijvoorbeeld het Deense merk Bodum ons huis binnen gekomen met een paarse sinaasappelpers en broodrooster. We slagen soms ook op Marktplaats.

Years ago I decided that functionality must be combined with color and design. 
The Danish brand Bodum for example, came in our house with a purple juicer and toaster.


Toen ik dit vaasje in een kringloopwinkel zag, ging mijn hart sneller kloppen.
Ik heb het vaker laten zien (kijk).

My heart started beating faster, when I saw this small vase in a thrift store.
I showed it before (look).



"Kleur is de verwondering van het licht."
Marc van Halsendaele (dichter/poet)

Paars is een roodachtig blauwe (of blauwachtig rode) kleur waarvan de grenzen niet duidelijke vastliggen. De kleur die de meeste mensen paars noemen ligt ergens tussen violet en magenta, aldus Wikipedia.
In de huiskamer en keuken staan zeven potjes met in totaal negen hyacintenbollen. De credits gaan naar mijn echtgenoot.

Purple is a reddish blue (or bluish red) color whitout clear boundaries. The color that most people call purple is somewhere between violet and magenta, says Wikipedia.
In the living room and kitchen are seven jars with a total of nine hyacinth bulbs. The credits go to my husband.

17 opmerkingen:

  1. Ik vind ze prachtig, hyacinten, jammergenoeg kan ik niet tegen de geur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kon ook jarenlang niet tegen de geur, maar nu gelukkig geen probleem meer :-)

      Verwijderen
  2. Wat leuk om te zien al die kleuren. En fijn dat je er zo blij van wordt.
    Bij mij werkt het juist andersom, ik kan er niet zo goed tegen.
    (Ben ws. te druk van mezelf)
    Hyacinten gebruik ik alleen buiten. Vind ze wel prachtig, vooral dat frisse groene blad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat mensen zo verschillend zijn!
      Ik hou ook van wit, zwart en grijstinten hoor ;-)

      Verwijderen
  3. Paars was ook de lievelingskleur van mijn mama. Ik gaf haar meestal lila/paarse seringen met haar verjaardag :-) Wat een gave keukenspullen heb je! En dan die Pinokkio... geweldig! XxX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw Pinokkio is denk ik ouder en heeft een mooiere strik ;-)
      Goede smaak had je mama <3

      Verwijderen
  4. Ik heb het liever wat rustiger in huis met kleuren,hier vooral zwart/wit/grijs/bruin met hier en daar wat groen ;)En als jij er je goed bij voelt met paarse spullen in huis moet je dat doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Paars is het begin en ik laat nog meer kleuren in huis zien;-)
      Mooi hoe we allemaal verschillend zijn!

      Verwijderen
  5. Purple doet me denken aan m'n lievelingsnummer van Prince 'Purple Rain'. Krijg ik iedere keer weer kippenvel van als ik het hoor.
    Verder heb ik hier denk ik helemaal niks in huis met de kleur paars.
    Mooie oranje koektrommel, lijkt erg veel op die van mij.
    Ik vind je pinokkio ook geweldig! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooie associatie en tijdsbeeld 'Purple Rain'!
      Heb jij ook een Brabantia ontbijtkoektrommel? Zo ontzettend Nederlands <3

      Verwijderen
  6. Mooie kleuren. Ik vind die oranje sinaasappels mooi naast de paarse pers.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mine is red... all over the place ;) Love your purple highlights! xox

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Purple is only the beginning ;-)
      I like red too and orange and...

      Verwijderen
  8. Mooi. In het overgrote deel van ons huis is mijn kleur momenteel grijzig blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg vrolijk! Ben ook verliefd op je Pinokkio en je ontbijtkoek trommel!! super!

    BeantwoordenVerwijderen