1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 24 januari 2016

gezellig / homy

Wanneer ik de huiskamer flink heb opgeruimd en schoongemaakt, maak ik weer nieuwe stillevens.
I make new still lifes after tidying en cleaning the living room.

Dat is mijn beloning na gedane arbeid. 
De afgelopen week zocht ik naar bloempotten in kringloopwinkels. 
En ik vond vijf prachtexemplaren. Twee daarvan kwamen gelijk van pas.

That's my reward after finishing work
Last week I was looking for flower pots in thrift stores.
And I found five fine specimens. Two of them are already in use.

Bloempot van 50 cent met daarin een Euphorbia lactea 'Cristata' (ongeveer 9 euro).
Flower pot of 50 cents containing a Euphorbia lactea 'Cristata' (about 9 euro).

Nog een bloempot van 50 cent met een plantenstekje. 
Another flower pot of 50 cents with a plant cutting.

Een mini cactus (3 mini planten/4 euro)
op het plateau van de stolp van de Hema (12 euro).

A mini cactus (3 mini plants/4 euros)
on the plateau of 
the bell jar of the Hema (12 euro).


De dubbelzijdige fotolijst van Action met gedroogde wilde bloemen liet ik hier zien.
De afbeelding op de houten tegel is gedrukt door Karakter met de zwaluw van Feisty Favorites
Ik gaf zo'n tegel ook aan mijn zusje voor haar verjaardag.

I showed the double-sided frame of Action with dried wild flowers here.
The image on the wooden tile is printed by Karakter with the swallow of Feisty Favorites
It was also a present for the birthday of my sister.


De botanische kaart met een blad van de gatenpant (Monstera deliciosa) 
is een kadootje bij editie 1-2016 van Home&Garden. 

The botanical card holding a leaf of Monstera deliciosa
is a gift at edition 1-2016 of Home&Garden.





Bij Bloom Inspiration heb ik deze prachtige Inspire someone today! letterpress poster gewonnen 
en een exemplaar voor buurvrouw/vriendin P.
Bij Zinnenprikkelend lees je over het ambachtelijke drukwerk.

I won this wonderful Inspire someone today! letterpress poster at Bloom Inspiration
and one for neighbor/friend P.
Read at Zinnenprikkelend (means: Titillating) about the traditional printing.


Ik ben altijd blij met mijn vondsten uit kringloopwinkels, omdat ze origineel, goedkoop en inspirerend zijn.
Mijn drijfveren voor ons gezellige, eigenzinnige thuis staan op dit (onconventionele) gezinsportret (van zeven jaar geleden). 

I am always pleased with my finds at thrift stores, because they are original, cheap and inspiring.
My motivefor our cozy, wayward home are on this (unconventional) family portrait (from seven years ago).

20 opmerkingen:

  1. Mooie kringloopvondsten waar je weer prachtige stillevens mee hebt gecreërd.
    Ziet er erg gezellig uit.
    Wat een prachtige foto van jullie vijven!!!
    Onconventioneel misschien maar daarom juist zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou niet van portretfoto's. Een vriendin van mijn zusje heeft een aantal keren foto's van de jongens (en ons samen) gemaakt. Meer in beweging, interactie <3

      Verwijderen
  2. Wat leuk dat jij de poster van Suzanne hebt gewonnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een prachtige boodschap en uitvoering. Zonde om achter glas te verstoppen!

      Verwijderen
  3. Zwart-wit foto's laten precies zien waar het om draait, en hier is dat de emotie blij.
    Wat een stoer gezin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb je mooi verwoord. Bij foto's houd ik juist het meest van zwart-wit (en grijs ;-)

      Verwijderen
  4. Wat heb je er werk van gemaakt om je nieuwe vondsten te laten zien!Mooie gezinsfoto,hier ook fan van zwart/wit foto's ;) en ik moet nog iets bedenken om mijn poster een plaatsje te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat jij en je dochter de poster ook hebben gekregen. Ik vind het formaat handig.

      Verwijderen
  5. Wat leuk om jou met je gezin samen te zien! Prachtige foto, niet te statig maar helemaal goed XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gedaan. Ik wissel ook graag in het interieur, mét kringloopkoopjes natuurlijk. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je compliment. Is leuk om te doen!

      Verwijderen
  7. Wat leuk dat je dat iedere keer weer doet met leuke sferen!! Ik heb dat zo niet in me iets met hoekjes en interieur en zo...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik verander niet vaak hoor, soms heb ik de geest ;-)
      Jij maakt dan weer heel veel leuke dingen!

      Verwijderen
  8. Dat schilderij met de gedroogde bloemen is mijn favoriet. Prachtig!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat maak je makkelijk zelf, ik kon het ook ;-)

      Verwijderen
  9. You have inspired me to go to the thrift shop today! Thank you! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I inspired someone today!
      And I'm very curious :-)

      Verwijderen