1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 20 december 2015

just breathe

Rust, Reinheid en Regelmaat, dat is wat ik wil.
Tranquility, cleanliness and regularity, which is what I want.

Oftewel, een winterslaap, een opgeruimd en schoon huis en de blanco eerste maanden van een nieuw jaar
En zon, maar dat is voor nu teveel gevraagd.

In other words, a hibernation, a clean and tidy house and the blank first months of a new year. 
And sun, but that's asking too much for now.

Ik vind het allemaal heel gezellig hoor. Samen aan een mooi gedekte tafel eten en daar de tijd voor nemen. Samenzijn met familie en blij zijn met hun gezelschap.
Maar in de praktijk van alledag ervaar ik winkels die te vol zijn met mensen en spullen, overal kerstmuzak, een soort druk om toch vooral bijzondere dingen te eten, te doen en te maken. En er zijn kerstbijeenkomsten op het werk, kerstdiners op de scholen van de kinderen waarvoor een bijdrage in de vorm van een gerecht wordt verwacht.
Ik hou van gewoon, van saai. Van samen thuis zijn en niets bijzonders doen.
Een beetje fröbelen, knutselen, Monopoly spelen, een boek of tijdschrift lezen, een film bekijken, een wandeling maken.

I think it's cozy though. Eating together calmly at a nicely set table. Being together with family and appreciate their company.
But in real life I experience stores filled with people and stuff, Christmas muzak everywhere, a kind of pressure to eat, do and make special things. And there are Christmas meetings at work, Christmas dinners at the schools of the children for which a contribution is expected.
I like the ordinary, the boring. Being together at home and doing nothing special.
A little crafting, playing Monopoly, read a book or magazine, watch a movie, take a walk.

Ik zag voor het eerst mistletoe (maretak) bij de bloemist en kon het niet weerstaan. In deze tijd van het jaar wordt het opgehangen en het gebruik wil dat iemand die eronder staat straffeloos gekust mag worden. Dat vind ik dan weer wel mooi.

De amaryllisbol was al aan het uitlopen in de papieren zak waarin we hem bewaarden. Zonder licht was de uitloop wit en verandert op de vensterbank langzaam van kleur.

For the first time I saw mistletoe at the florist and could not resist it. At this time of the year it is being hanged in the house and someone below it may be kissed unpunished. I think it's a fine tradition.

The amaryllis bulb was already sprout in the paper bag in which we kept it. Without light the sprout was white and it changes slowly color on the windowsill.

Onze zondagochtend was heerlijk rustig.
Ik maakte een dennenboompje en combineerde een idee van Alet van Toilylu en Sanne van Draad en Spijker.

Our Sunday morning was wonderfully quiet.
I made a little pine tree and a combined an idea of Alet of Toilylu and Sanne of Draad en Spijker.

En de DIY van een wintermutsje van Alet en haar dochter Lynn is onweerstaanbaar.

And the DIY of a bonnet by Alet and her daughter Lynn is irresistible.

Just Breathe verwijst naar de gelijknamige song van Pearl Jam. Zanger Eddie Vedder, de schrijver, zegt dat het liedje over gewoon samen zijn gaat. Niet praten, alleen ademhalen en elkaars aanwezigheid voelen. "Er gebeurt altijd wel iets, elke dag. Misschien is daarom mijn doel wel een saai moment."

Just Breathe refers to the eponymous song bij Pearl JamSinger Eddie Vedder, the writer, says that the song is about just being together. Not talking, just breathe and feel each other's presence. "There is always something happening every day. Maybe that is why my goal is a dull moment."

13 opmerkingen:

  1. Heerlijk he, zo'n saaie zondagmorgen.
    Hier een drukke zondag gehad, mijn familie was hier.
    De vaatwasser draait, en doet het werk voor mij.
    Heel gezellig, maar ben blij dat ik nog even rustig zit.
    Beetje lezen op wat blogs, en plaatjes kijken op Pinterest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb je goed gedaan, je huis openstellen voor zo'n groot gezelschap familieleden. En nog blijven genieten ook ;-)
      Ik hou ook van onze afwasmachine. Fijne maandag, X

      Verwijderen
  2. Ik begrijp het wel. Deze periode mijd ik angstvallig winkels en al helemaal in het weekend. Een teveel aan alles; mensen, eten, cadeau's, auto's en gestress en gefoeter......... Mij niet gezien.
    Je kerstknutsels zijn mooi geworden. Heerlijk zo'n fijne rustige zondagmorgen!
    Ik kende het nummer niet maar hij is prachtig. Dankjewel voor het delen. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het nummer zo ontroerend kabbelen <3
      En de boodschappen doe ik om acht uur 's ochtends.
      Jullie bedankt voor de geweldige DIY's!

      Verwijderen
  3. Het dennenboompje is eentje om te onthouden! Fijne feesten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij ook fijne feestdagen en er is een pakje onderweg :-)

      Verwijderen
  4. Ik hou ook wel van samen zijn,lekker eten en ook van saai.Van mij mag het al januari zijn,ik hou niet van de drukte,van het nep,dat iedereen dan gelukkig is en dergelijke....Maar toch gun ik jullie fijne feestdagen,wat jullie ook mogen gaan doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh mooi en ik ben ook van liever saai en wat routine... Zit er jammer genoeg komende 2 weken niet in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wens je veel werkplezier en fijn feestgedruis en daarna mag de stilte indalen ;-)

      Verwijderen
  6. Wat een schattige dennenboompjes ( ook op de link, dankjewel ) ga ik morgen proberen te maken met de kleinkinderen. Heb nog genoeg kurken.
    Ik geniet van je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie en compliment!
      Ik ben nieuwsgierig naar de resultaten :-)

      Verwijderen
  7. That sounds like heaven..... :) I love the same! xox

    BeantwoordenVerwijderen