1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 3 december 2015

about a gift and a give away

Middelste zoon (12) kreeg zo'n leuk kado.
Middle son (12) got such a fun gift.

Zijn tante uit Parijs was tijdens de herfstvakantie op bezoek en nam als verrassing een reusachtige pot Nutella mee. En daar doe je hem een groot plezier mee. Deze pot is extra persoonlijk door de tekst 'j'adore'. In Frankrijk zijn er potten met 14 verschillende teksten.

His aunt from Paris visited us during the autumn holidays and suprised him with a giant jar of NutellaAnd he is very happy with it. This jar is extra personal by the text 'j'adore'. In France there are jars with 14 different texts.

Ik herinnerde mij de Koziol eekhoorn smeerlepel/mes die ik een tijd geleden in de opruiming kocht en die nu goed van pas komt. Het leuke is dat ik er twee heb en er duéén ga weggeven. De kleur is een soort grijs en past overal bij.

I remember the Koziol squirrel spread spoon/knife that I bought a while ago in the clearance and which now comes in handyThe nice thing is that I have two and I'm going to give one awayThe color is a sort of grey that fits everywhere.

Thuis noemen wij Nutella chocoladepasta, maar het is hazelnootpasta met cacao.

Ik eet trouwens nooit zoet op brood. Als kind kreeg ik allerlei soorten warme pap en later Brinta met (warme) melk. En op mijn boterhammen deed ik ham of kaas.
Een logeerpartij bij mijn nichtjes meer dan 40 jaar geleden staat dan ook in mijn geheugen gegrift;  grof volkoren brood met hele tarwekorrels en hagelslag voor het ontbijt. En daar werd niet van afgeweken.

At home we call Nutella chocolate spread, but it is hazelnut paste with cocoa.

Besides, I never eat sweet on bread. As a child I was given all kinds of warm porridge and later Brinta with (warm) milk. And I ate my sandwiches with ham or cheese.
A sleepover at my nieces more than 40 years ago is therefore etched in my memorywholemeal bread with whole grains of wheat and chocolate sprinkles for breakfast. And no exception was made for me.

Wil jij de lepel en ben je volger? Laat een reactie achter.
Bij meer reacties gaan we lootjes trekken.
Ik verstuur ook internationaal, maar niet aangetekend.
Laatste dag om mee te doen is zaterdag 5 december (23.59 uur Nederlandse tijd).

Do you want the spoon and you are a follower? Leave a comment.
If there are more responses we draw lots. 
I also send internationally, but not registered.
Last day to join is Saturday, December 5th (23:59 Dutch time).

14 opmerkingen:

  1. Oe, leuke lepel/mesje, en helemaal mijn kleur.
    Geweldig trouwens, die potten met verschillende teksten.
    Kan mooi als opbergplek voor kleine rommeltjes als-ie leeg is.
    Fijne Sinterklaas, hoofd van alle Sint-afdelingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De pot is al leeg! Ik ben een bewaarder, maar deze is al in de glascontainer beland :-(

      Verwijderen
  2. Toen ik de foto zag en het eerste deel begon te lezen spookte al meteen de vraag: "Van waar zou die eekhoorn toch komen?" door m'n hoofd :-D
    Maar je geeft er dus gewoonweg één weg en dan doe ik graag mee want wat ben ik FAN van dat eekhoornmes!
    En natuurlijk ook een nutellafreak :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit soort gebruiksvoorwerpen maken het leven gewoon leuker!

      Verwijderen
    2. Leuk gevonden die lepel, hij past erg goed bij de hazelnootpasta want wat eten eekhoorntjes het liefste... ;-)

      Verwijderen
    3. Perfecte match ;-)
      Hij smeert wel erg ruim hoor :-o

      Verwijderen
  3. Leuk hè zijn die persoonlijke potten Nutella.
    En lekker, vooral op een verse plak brioche.
    Ik heb al zo'n mooie eekhoorn mes, een roze, dus ik sla deze keer over.
    Veel liefs
    Alet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh lala, brioche :-P
      Een roze mes is nog leuker!!

      Verwijderen
  4. Ik gun de anderen een kansje op het leuke mesje!Hier kon je een tijdje geleden ook een pot kopen met je naam op en dergelijke!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hhhaha al leeg!!! Dan is hij echt een groooote liefhebber!!!! Wat een schattig mesje! Ik ding niet mee....bij ons moet er eerst van alles uit voordat er weer in kan of mag!
    Fijn weekend!!! Ik moet vandaag nog hard aan de slag voor mn surprise voor mn oudste!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed plan dat opruimen!
      Succes met de surprise, soms is het een zeurprise ;-)

      Verwijderen
  6. Wat grappig dat etiket zeg! Dat maakt zo'n pot net even wat bijzonderder!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen