1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 27 december 2015

a good day at home

Onze tweede kerstdag was zonnig en warm in meerdere opzichten.
Our second Christmas day was sunny and warm in several respects.


We genieten sinds maandag van een pelletkachel in de huiskamer.
Since Monday we enjoy a pellet stove in the living room.

We speelden met z'n vijven Monopoly en het werd (net) geen oorlog.
With the five of us we played Monopoly without hassle.

En deze eetbare viooltjes sierden ons voorgerecht.
And these edible violets beautify our starter.

Alleen voor mij was het Boxing Day. 
Bij Postfabriek won ik het gevulde koffertje van Lievelings, waarover later meer.

Only for me it was Boxing Day.
At Postfabriek I won the filled little suitcase of Lievelings, about which more later.

Ik ben helemaal weg van kandelaar VLAM in wit van ONSHUS
maar heb mezelf meer dan tevreden gesteld met deze kringloopvondst.

I really adore candle holder VLAM in white from ONSHUS,
but I'm more than satisfied with this thrift find.

Ik hoop dat jullie kerst ook goed was, fijne zondag!
I hope your Christmas was good, have a nice Sunday!

12 opmerkingen:

  1. Wat mooie fijne, warme foto's.
    Heerlijk zo'n kachel in de kamer.
    Wij hebben de haard ook weer aan gestoken met de kerst. Eigenlijk meer voor de gezelligheid als voor de warmte want koud is het niet.
    Wel benieuwd hoe die viooltjes smaken?
    Je 'Kringloop'kandelaar is prachtig.
    Fijne zondag daar.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De viooltjes zijn echt voor de mooi!
      De kachel vind ik heel knus met een prettige warmte die je op kunt zoeken. Het is een verwenkado voor mij als koukleum <3

      Verwijderen
  2. Volgens mij hadden jullie en fijne kerst. Mooie berichten schreef je er over in ieder geval.
    Die kandelaar van Onshus is inderdaad erg mooi, kende hem niet. Maar de jouwe is ook mooi, en de kringloopgedachte ook. Breng er vaak spullen heen, en neem ook vaak weer wat mee.
    Fijne zondag daar ook. Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kachel,zo gezellig,hé!Je doet toch altijd leuke vondsten bij de kringloop zeg.Wij hadden 2de kerstdag het kerstfeestje van mijn familie bij mijn ouders thuis,heel gezellig,super lekker gegeten,meer moet dat niet zijn.Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I love cosy days like that! Enjoy! Great thrift shop find, by the way xox

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cosy is the new magic ;-)
      You had your big part of cosiness as well, I saw on your blog <3

      Verwijderen
    2. It is what makes my holidays special xox

      Verwijderen
  5. He,hè eindelijk lukt het me om te reageren via mijn mobiel! Onze aansluiting in het nieuwe huis is nog niet helemaal klaar ��. Heerlijk zo'n kachel, ik hou van directe warmte. Hier waren de kerstdagen erg rommelig. Door de verhuizing hadden we voor het eerst van mijn leven geen ��... We hebben het bij vrienden en familie gevierd. Daar voelde ik wel de kerstsfeer ��. Wat een dubbel gevoel zo voor het eerst zonder mijn schoonpapa... xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je volgende kerst wordt echt genieten in jullie nieuwe thuis. Het maakt het missen niet minder, maar het helpt wel om het te benoemen tijdens het samenzijn. De allereerste verjaardag die we hier vierden zonder mijn schoonvader gingen de lampen boven de eettafel een paar keer even aan en uit ;-)
      Knuffel, X

      Verwijderen
  6. Heerlijk dat je een fijne kachel hebt! Ik zou de onze ook niet meer willen missen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen