1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 26 november 2015

ups and downs and Sinterklaas

Ik hou van onze Sinterklaastraditie.
I love our Sinterklaas tradition.

Deze stoomboot van Sinterklaas maakte mijn middelste zoon toen hij vijf jaar was en dat is zeven jaar geleden. Wanneer de Sint met zijn gevolg is aangekomen in Nederland, staat de stoomboot met Sinterklaas, Amerigo het paard en de Pieten in de vensterbank in de keuken. Deze foto is uit 2011.

This steamboat of Sinterklaas made my middle son when he was five and that is seven years ago. When the Sint and his entourage arrived in the Netherlands, is the steamboat with Sinterklaas, the horse Amerigo and the Pieten in the windowsill in the kitchen. This photo is from 2011.

Ik ben sinds een jaar of 15 Hoofd Inkoop en Inpak voor Sinterklaas in ons gezin. Nu jongste (10) sinds ruim twee jaar weet hoe het zit, is er een last van mijn schouders gevallen. We hebben het jaren financieel moeilijk gehad en toen begon ik in januari al met het kopen van afgeprijsde artikelen en aanbiedingen. En dan heb ik het over drie tot vier keer een schoenkadootje en leuke, leerzame en handige kado's voor Pakjesavond. Niet veel en ook niet weinig.

Het is de drukste periode van het jaar, de periode van Sinterklaas en Kerst. Zondag vieren we de verjaardag van oudste (bijna 17) en de psychische en financiële situatie van mijn lievelingstante belast mij enorm in tijd en kopzorgen. De versierselen voor Sinterklaas, een jaarlijkse traditie waren blijven liggen. Ik ben namelijk ook Hoofd Styling.

Tot ik bij Jeanette van Hip en Kleurig haar decoratie zag en weer inspiratie kreeg. Ik kocht ook een cijfer 5 als symbool voor Pakjesavond en dit keer staat de stoomboot op een bijzettafeltje in de huiskamer en halen de Pieten allerlei capriolen uit. Bedankt Jeanette!





En ook dit jaar stuurde Sinterklaas post naar mijn neefjes van 1 en 5 jaar in Frankrijk

Survival Guide to the Dutch #3: Sinterklaas

Satirische uitleg over Sinterklaas en de Pieten (en de actualiteit) voor de lezers buiten België en Nederland. 
De roe en de zak voor stoute kinderen bestaat niet meer.

Satirical explanation about Sinterklaas and the Pieten (and current relevance) to readers outside Belgium and the Netherlands. 
The stick and the bag for naughty children no longer exists.

This blog post is only partially translated, sorry!

11 opmerkingen:

  1. Knap zoals je het beschrijft, zeker de mindere financiële periode.
    Hele belangrijke taken heb jij thuis, Hoofd Inpak, Inkoop en Styling.
    Hier hetzelfde. En ik hou ervan. Heel erg zelfs.
    Het ziet er allemaal heel gezellig uit.
    Zondag een fijne verjaardag voor-met oudste zoon gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je de stoomboot van je zoon nog weer kunt gebruiken. Dat wordt dan meteen een mooie traditie vind ik.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons wordt dat anders gedaan dan bij jullie maar even goed ene gezellige dag/tijd,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, als mama des huizes moeten we nogal veelzijdig zijn he.
    Het ziet er super gezellig uit met de mooie geknutselde boot en andere decoraties.
    En daar gaat het voornamelijk om met Sinterklaas, de gezelligheid.
    Alvast van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Ian!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hugs to you for your stresses but, despite all, you manage to be creative and do a wonderful job xox

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog gefeliciteerd! En wat een prachtige creatie's! super leuk. Ik heb ook nog tekeningen hangen van sinterklaas van mijn kids van ongeveer 3 jaar geleden. Juist zo leuk!
    Het blijft een super leuke tijd maar ook ook een kostbare, drukke, chaotische tijd. In Januari moet ik echt bijkomen van de gekte.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook wij hebben mindere tijden gekend op het gebied van financiën. Dan komt de creativiteit van de hoofdpieten erg goed van pas :-) Wij hebben ook elk jaar nuttige kadootjes in de zak zitten van sokken tot pyjama's en ondergoed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen