1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 3 november 2015

snail mail for my sister

Ik verstuur graag mooie post. 
I like to send pretty mail.

Ingrid van 365 Miles to Paris gaf in dit  blogbericht in augustus aan dat we vaak ons best doen op post voor (relatief) onbekenden. Bekenden komen er wat bekaaid af. Dat geldt ook voor mij en daarom schreef en maakte ik snail mail voor mijn (enige) zusje. Zij woont in Parijs en we zien elkaar niet zo vaak.

We often send nice post to relatively unknown and forget about our family and friends. They get a card for birthdays and Christmas and New Year. That's why I wrote and made snail mail for my (only) sister. She lives in Paris and we see one another not that often.

Dit is een doosje waar een informatiepakket van een bank in verzonden werd.
Ik knipte zijdevloeipapier op maat als voering.

In this packaging an information package of a bank was sent.
As lining I cut tissue paper to size.

Ik verzamelde kleine attenties, zoals een foto uit onze jeugd, een cent uit haar geboortejaar, een blije kaart van Gertie Jaquet, een reep pure chocolade uit Australië in een mooie verpakking, Tibetaanse gebedsvlaggen.
Kadootjes met veel persoonlijke symboliek.

I collected little attentions, such as a picture from our childhood, a cent from her year of birth, a happy postcard from Gertie Jaquet, a bar of dark chocolate from Australia in a beautiful package, Tibetan prayer flags.
Gifts with a lot of personal symbolism.

 

Het belangrijkste onderdeel van snail mail is de brief. 
Ik gebruikte daar verschillende soorten papier en kaarten voor, nummerde ze en bond het samen met bakkerstouw en een mooie paperclip.

The important part of snail mail is the letter.
I used different kinds of paper and postcards, numbered them and tied it together with baker's twine and a nice paperclip.

XAgeeth

kaart / postcard
'Sisters are different flowers from the same garden' 
van / by Studio Inktvis

16 opmerkingen:

  1. Wow, mooi gedaan!
    Die tekst over zussen is zo leuk.
    En die foto uit jullie jeugd zou zo bij ons thuis kunnen zijn genomen.
    Dat behang en die kleding......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      En alle kleding door mijn moeder gemaakt, behalve het ondergoed, de sokken en maillot.

      Verwijderen
  2. Met liefde gemaakt en bij elkaar gezocht; dat straalt er van af.
    Schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal waar. Fijn dat ik je kon inspireren. De post voor je zus is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. That is so lovely and thoughtful! I am sure that your sister will love it :) Have a great day xox

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Celena, she appreciates it and now has proof that her youngest son looks just like her.

      Verwijderen
  5. Zo lief! Ik denk, nee ik weet het heel zeker, dat jouw zusje er heel blij mee zal zijn! X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er zo mooi uit, daar zal je zus zeker van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooi gedaan Ageeth,daar gaat je zus nog lang van kunnen genieten zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk voor je zus zeg! Ik vind die kaart zo leuk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen