1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 29 november 2015

more about the autumn challenge ~ necessaires

De resultaten van de autumn challenge heb ik hier laten zien.
The results of the autumn challenge I show here.

Antoinette van Wat maakt ze nu weer? stuurde ook foto's.
Zij maakte een mini naaidoosje door een oud doosje te bekleden met verschillende stoffen.
Een ingeplakt kleiner doosje biedt ruimte aan knoopjes en andere spulletjes.
Kijk voor de tutorial van het scharenhoesje (en meer) op de site van Lennie Flennerie (tijdelijke buiten gebruik).

Antoinette of Wat maakt ze nu weer? also sent pictures.
She made a mini sewing box by coating an old box with different kinds of fabric.
A pasted smaller box provides space for buttons and other stuff.
Look for the tutorial of the scissors case (and more) on site of Lennie Flennerie (temporarily out of service).

Ik kocht een paar jaar geleden een 100% wollen trui in de kringloopwinkel. 
Bij wijze van proef waste ik de trui te heet en maakte er dus een soort vilt van.

A few years ago I bought a 100% wool sweater in the thrift store.
As an experiment, I washed the sweater too hot and turned it into a kind of thick felt.


Een tasje fungeerde als voorbeeld en bij nader inzien vond ik de achterkant van het voorpand het mooist.
De achterkant knipte ik van het donkergrijze achterpand.

 I used a small bag as a model and on closer inspection I liked the back of the front most.
The dark gray back I used as a back piece.


Ik zocht bloemetjes knopen uit mijn vintage verzameling en borduurde deels steeltjes en blaadjes.
Verschillende naalden fungeren als steel en de knopen beschermen de scherpe punten.

I choose flowers buttons from my vintage collection and embroidered partly stems and leaves.
Different needles act as a stem and the buttons protect the sharp points.


Een deel van de boord gebruikte ik als tussenstuk en 
met de dekensteek (of festonsteek) naaide ik alles aan elkaar. 
Het hengsel knipte ik uit een patchwork suède rokje uit mijn kindertijd.

A part of the board is used as an intermediate piece and
with the blanket stitch I sewed everything together.
I cut the handle from a patchwork suede skirt from my childhood.



En met een keycord kan ik het tasje ophangen in de auto bij de bijrijdersstoel.
And with a key cord I can hang the bag in the car near the passenger seat.


Alet van Toilylu laat hier zien wat ze maakte.
Jeanette van Hip en Kleurig doet dat hier.

Alet of Toilylu shows here what she made.
Jeanette of Hip en Kleurig shows it here.

12 opmerkingen:

  1. Superleuk gedaan, zeker met al dat hergebruik.
    Dank je wel voor de verwijzing naar mijn blog.
    En dat van die dag tussen zaterdag en zondag, waar moeten we dat indienen denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw uitvoering is ook tof zeg!Nog nooit aan gedacht om een wollen trui zo te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Handig hoor, je hoeft de kanten niet te zigzaggen en niets af te werken ;-)

      Verwijderen
  3. CreaBea! Superleuk gemaakt Ageeth! Ik denk dat ik ook maar eens truien te heet ga wassen, geweldig effect :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marloes! Fijn om mee te werken hoor, te heet gewassen truien :-)

      Verwijderen
  4. Prachtig gedaan. Leuk om allerlei dingen her te gebruiken.
    Het stof is mooi en de bloemetjes van knoopjes prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Alet!
      Al die mooie knoopjes... Ik voel een nieuwe uitdaging aankomen, maar eerst december beleven.

      Verwijderen
  5. Oh! I LOVE the bag! Very clever :) I am sure that you could do a beautiful carry all with that concept as well!

    BeantwoordenVerwijderen