1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zaterdag 7 november 2015

geen licht zonder schaduw / no light without shadow

Er is donker in mijn hoofd, maar meer nog licht.
There is darkness in my head, but the light prevails

Vanuit het keukenraam merkte jongste dit kleine spinneweb op.
From the kitchen window noticed youngest this tiny spider web.

Paddenstoelen en Kopjesbekermos.
Mushrooms and Powdered Trompet (Slender pixie cup).

Achter in de tuin hebben we ons eigen bospad. 
Aan de voet van deze boom groeit mos met piepkleine paddenstoelen.

At the end of our backyard we have our own forest path.
At the foot of this tree grows moss with tiny little mushrooms.


De Kardinaalsmuts in rood, roze en oranje.
The Spindle tree in red, pink and orange.

Jongste en ik maakten enge chocolade.
Youngest and I made scary chocolate.



De wijk waarin wij wonen zag er vorige week betoverend uit 
met gouden bladeren aan en onder de bomen en een stralend blauwe lucht.

The neighborhood in which we live looked magical last week 
with golden leaves on and under the trees and a bright blue sky.


In het voorjaar werd mijn lievelingstante voor een tijdje opgenomen op de psychiatrische afdeling van een ziekenhuis. Ik heb er hier over geschreven. Het gaat nu opnieuw niet goed met haar en dat doet mij verdriet. 
Ze woont niet om de hoek, maar ik probeer haar regelmatig te bezoeken. We bellen elke dag (een paar keer).

Last spring my favorite aunt was admitted to the psychiatric ward of a hospital. I have written about it here. 
She now has the same symptoms again and that makes me sad. She does not live around the corner, but I try to visit her regularly. We call each day (a few times).

Ik wens je veel om van te genieten!
I wish you lots to enjoy!

11 opmerkingen:

  1. Oh wat naar om te horen dat het opnieuw niet goed gaat met je tante.
    Je was deze week toch nog bij haar geweest?
    Maar je eigen bospad, dat is toch wel iets om van te genieten.
    En de natuur ook, mooier wordt het niet.
    Goed weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat al een paar weken niet goed met mijn tante. Afgelopen woensdag vond ik dat ik weer naar haar toe moest, maar ik had eigenlijk geen tijd en geen zin. Je blogpost met de tekst 'be someone's sunshine when their skies are grey' trok me over de streep om toch te gaan. Dat was goed :-)

      Verwijderen
  2. Mooie foto's van een mooie omgeving.Jammer dat je tante weer op genomen is...niet gemakkelijk,hé!x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's en hopelijk gaat het vlug weer beter met je tante.
    Gelukkig heeft ze jou! Nog veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What beautiful pictures! So glad that he caught the spider web :) Thank you for the moments of calm! I am sorry to hear of your aunt... hope she gets all the help and attention that she deserves! Wishing you a great weekend xox

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig dat bekertjesmos!.
    Moeilijk om te zien en mee te maken dat het niet goed gaat met iemand waar we zoveel om geven.
    Goed van je om haar zoveel mogelijk bij te staan. Ik wens jullie beiden veel sterkte.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Ageeth, sterkte met je tante. Ik hoop echt dat snel weer iets beter met haar gaat want het is rot om te zien als het slecht gaat iemand waarom je geeft. Mooie foto's X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat naar dat het weer niet goed gaat met je tante zeg. Hopelijk komt het allemaal goed.

    Wat je zegt over geen licht zonder schaduw vind ik prachtig. En ook een mooie levenswijsheid.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veel sterkte! Er gewoon zijn is het beste dat je kan doen op zo'n momenten.
    Mooie foto's van de (toch iets warmere) herfst :-)
    mizolilie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! En strekte aan je tante en jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad veel moois om van te genieten, maar het lijkt alsof er ook altijd iets anders tegenover staat. Heel veel sterkte!
    X

    BeantwoordenVerwijderen