1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

maandag 16 november 2015

birthday candles for my sister in Paris

Van harte gefeliciteerd lieve zus!
Congratulations dear sister!

Je speelt een belangrijke rol in mijn leven. Dat begon al toen mam vertelde van haar zwangerschap en ik een paar maanden later mijn wens om een zusje in vervulling zag gaan. Voor je opleiding en werk woonde je in het buitenland en ook je reizen voerden je over de hele wereld. Ik was blij dat Parijs je thuis werd samen met je Franse partner. Het was een hele geruststelling, je woont ver weg en toch dichtbij. Onze werelden zijn eigenlijk hetzelfde, Europees. Inmiddels heb je twee zonen, die nu één en vijf jaar zijn. 

You are important in my lifeIt started when mom told me of her pregnancy and a few months later, I finally got a sister. You lived abroad for your education and work and also your traveling took you all over the worldI was happy that Paris became your hometown together with your French partnerIt was a relief, you live far away and yet so closeOur worlds are basically the same, European. Meanwhile you have two sons who are now one and five years.

Ik ben enorm geschrokken van alle onmenselijke gruwelijkheden in de stad die je thuis is.
En ik dacht alleen maar aan jullie. 
De volstrekte willekeur van de doelwitten heeft de meeste impact op je dagelijks leven. En tegelijkertijd kan die volstrekte willekeur niemand beperken, want het dagelijkse leven gaat door en moet doorgaan.

I'm really shocked by all the inhuman horrors in the city that is your home.
And I only thought of you all.
The utter randomness of the targets has the most impact on your daily life. And at the same time no one can be restricted by that absolute arbitrariness, because daily life continues and must continue. 

Je bent jarig vandaag en opnieuw vieren we je leven.
Er zijn kadootjes onderweg.

It's your birthday today and we celebrate your life.
There are presents along the way.


foto (met toestemming) van picture (with permission) from 
Martine - omstebeurt

De link wordbanner op Pinterest geeft één van je kadootjes prijs en ik had willen grappen over de quote 'Take me to Paris'. Hoe romantisch is dat en hoe speciaal om in zo'n tot de verbeelding sprekende stad te wonen.

The link wordbanner op Pinterest gives one of your gifts price and I wanted to joke about the quote 'Take me to Paris'How romantic is that and how special to live in such an imaginative city.


In het licht van de recente gebeurtenissen krijgt je tweede kado nog meer betekenis.
De afbeelding op de houten tegel is gedrukt door Karakter en laat een zwaluw van Feisty Favorites zien. 
Ik zag de ambachtelijke prints en stempels voor het eerst bij Draad en Spijker.

Zwaluwen staan symbool voor hoop, voor vrijheid, voor liefde en trouw aan familie en vrienden. 

In the light of the current events your second gift is even more meaningful.
The image on the wooden tile is printed by Karakter and shows a swallow of Feisty Favorites
I saw the craft prints and stamps for the first time at Draad en Spijker.

Swallows are a symbol of hope, freedom, love and loyalty to family and friends.

Maar kado's zijn niet belangrijk. 
Ik wens je een leven in vrijheid zonder dogma's en angst.
Knuffels en kussen zus!

But gifts are not important.
I wish you to live in freedom without dogmas and fear.

Hugs and kisses sister!

20 opmerkingen:

  1. Inderdaad moeilijk voor je dat je zus in Parijs woont en niet alleen met wat er afgelopen vrijdag gebeurde,hé!Knuffeltje voor jullie alle twee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend mooi geschreven bericht.Ik zit met tranen in mijn ogen.
    Gefeliciteerd met je zusje.
    Dat van de zwaluw wist ik niet. Leuk om te weten. Zelf heb ik een porseleinen zwaluw. Van Liebe uit Kopenhagen. Heeft nu nog meer betekenis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Jeanette, X
      De zwaluw van Liebe heb ik ook, zo mooi (en betekenisvol).

      Verwijderen
  3. Prachtig, zo mooi verwoord en geschreven.
    Van harte gefeliciteerd met je zusje!
    Liefs
    Alet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat een mooi en aangrijpend blogje..ben er stil van...jullie álle goeds met elkaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tsjonge dan komt het wel heel dichtbij als je zus in de stad woont waar aanslagen zijn gepleegd. Prachtige post heb je er van gemaakt!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje Ageeth, wat een pakkend blogje heb je geschreven. Ben er een beetje stil van maar wil je natuurlijk ook feliciteren met je zusje X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben niet zo'n schrijver, behalve als het heel dichtbij komt :-)
      Thnx, X

      Verwijderen
  7. Wat een mooie woorden! ontroerend. Gefeliciteerd met je zusje.

    BeantwoordenVerwijderen