1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 4 oktober 2015

zon~dag / sun~day 8

Ondanks of misschien wel dankzij alle beslommeringen, geniet ik enorm van het mooie en droge herfstweer.
Despite or perhaps because of all pursuits, I thoroughly enjoy the beautiful and dry autumn weather.

En hoe kan het ook anders met rode zonsopgangen, nevelige ochtendstonden en 
het zonlicht in een kleur zo kenmerkend voor dit jaargetijde.
De koolmezen halen met allerlei capriolen de pitten uit de zonnebloemen en 
een roodborstje liet zich vanochtend dichtbij huis zien.

And how could it be otherwise with red sunrises, misty daybreaks and 
the sunlight in a color so characteristic for this time of the year.
The great tits pick with all sorts of antics seeds from the sunflowers and 
a robin allowed himself this morning close to home.



schotel / saucer Anta made in Scotland

We aten MonChoutaart.
We ate MonChou cake.

Ik plukte weer bramen en frambozen in onze tuin.
I picked blackberries and raspberries again in our garden.

De magere oogst van de Spaanse pepers uit de kas. 
Eerdaags worden ze gedroogd in de oven. Ik deed dat vorig jaar voor het eerst (kijk hier).
The poor harvest of chillies from the greenhouse.
I shortly be dry them in the oven. I did that last year for the first time (see here).


Er waren weinig vlinders dit jaar. Vanmiddag zag ik deze op de dahlia's.
There were little butterflies this year. This afternoon I spotted these on the dahlias.


Jongste en ik gingen fietsen.
Youngest and I went cycling

En de stoere tape van de give away is voor angelmooij. 
Dat is Angelique, mijn jongere zus.
And the tough tape of the give away is for angelmooij. 
That is Angelique, my younger sister.

13 opmerkingen:

  1. Wauw Ageeth je hebt een aantal prachtige foto's geschoten! Die van jouw jongste met beweging, geweldige shot! En dan die prachtige vlinders... mooi X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik mocht van jongste niet stoppen om foto's te maken, zodoende ;-)

      Verwijderen
  2. Hele mooi foto's. De eerste is echt prachtig en doet met de nevel sprookjesachtig aan.
    Die met je jongste is inderdaad ook erg mooi, maakte je die al fietsend?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik fietste achter hem en het was vrij donker met veel lichtpuntjes van de zon. En een kleurfilter van Google Foto's ;-)

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Zelfs twee soorten en een beetje gehavend, maar nog net zo mooi!

      Verwijderen
  4. Oh jij maakt er altijd zoveel mooie foto's bij.Mmm lekkere taart en tof dat je zus de tape gewonnen heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak foto's zoals jij kleding maakt :-)
      Volgens mij heeft mijn zusje het nog niet in de gaten ;-)

      Verwijderen
  5. Wat een prachtige verzameling klein en groot geluk. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n mooie foto's van de herfst! Tevens ook mijn favoriete seizoen.
    De taart ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige foto van die vlinder op die dahlia! Wat mooi dat je dit kon vastleggen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooi!! Geeft mij weer nieuwe inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen