1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

vrijdag 23 oktober 2015

the unexpected

In juni deed ik paarse erwtjes in potgrond.
In June, I put some purple peas in potting soil.

De tak met paarse peultjes kocht ik bij de bloemist voor op de vaas. Ik wist niet welke bloemen er uit zouden groeien en vond het een leuk experiment. En ik deed er verslag van.

The twig with purple pea pods I bought at the florist to put in a vase. I did not know which flowers would grow out and thought it was a fun experiment. And I kept you posted.




En twee weken geleden zag ik tot mijn grote verrassing dat één van de plantjes toch nog is gaan bloeien. 
Ik denk dat het een siererwt of reukerwt is (Lathyrus odoratus).

And two weeks ago, I saw to my surprise that one of the plants is going to blossom
I think it is a sweat pea (Lathyrus odoratus).

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Zelf heb ik het een aantal keren geprobeerd om lathyrus te planten... het is mij nog nooit gelukt en heb ik het inmiddels opgegeven ;-)
    En ze ruiken zo heerlijk!!!
    Fijn weekend X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een feestje in de tuin, lathyrus! Jammer dat het (nog) niet gelukt is. Misschien op jullie nieuwe plek ;-)

      Verwijderen
  2. Leuke verrassing om in de herfst nog zo'n mooi bloemetje in de tuin te ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen