1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

maandag 19 oktober 2015

my own mini workshops #DIY

En ik ging niet naar Amsterdam!
And I did not go to Amsterdam!

De Workshop is geannuleerd en verplaatst. Ik verheugde me op een dagje uit en was teleurgesteld. De nieuwe datum komt eigenlijk niet uit voor de gezinsagenda.
Dus ik maakte een nieuw plan voor deze zondagmiddag voor mij alleen. Ik deed mijn eigen mini-workshops thuis.

The Workshop has been cancelled and moved. I was looking forward to this day trip and was disappointed. The new date actually does not fit into the family agenda.
So I made a new plan for this Sunday afternoon just for me. I did my own mini workshops at home.


Madeliefjes leren haken. 
Alet van Toilylu heeft er zelfs aan blogbericht aan gewijd om mij madeliefjes te leren haken, kijk hier maar eens. En het werd wel eens tijd!

Learn to crochet daisies.
Alet of Toilylu has even devoted a blog post in order to teach melook here. And it was about time!


Origami zwanen leren vouwen volgens dit boekje.
Ik kan het wel op een eenvoudige manier, maar met deze beschrijving wilde het nog niet lukken.

Folding origami swans as described in this booklet.
I can do it in a simple way, but with this description I did not succeed yet.


De zwaan is niet perfect, maar goed genoeg is mijn nieuwe perfect!
The swan is not perfect, but good enough is my new perfect!


Het zijn kleine, eenvoudige projectjes. 
Eigenlijk gaat het over geduld, de tijd nemen, concentratie, focus.
En over voldoening!

They are small, simple projects.
Actually, it's about patience, take your time, concentration, focus.
And about contentment!

11 opmerkingen:

  1. Heerlijk, je eigen workshops organiseren. Goed van je!!!!
    En mooie resultaten, altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook wat bloggen met mij doet, prettig!

      Verwijderen
  2. Ik sluit me aan bij je nieuwe instelling:goed is goed genoeg...we leggen te vaak de lat te hoog voor ons zelf,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het, ik heb te vaak iets weggegooid dat niet perfect was!

      Verwijderen
  3. De madeliefjes zijn mooi geworden en wat is de zwaan prachtig zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooie madeliefjes dankzij je uitleg en foto's, waarvoor dank!
      Ik stuur wel een kopie van de beschrijving van de zwaan ;-)

      Verwijderen
  4. Wat zeg jij dat mooi: "goed genoeg is mijn nieuwe perfect!". Ik vind alles prachtig wat je gemaakt hebt. En... stiekem jaloers op je haakwerkjes. Gelukkig heb ik van Liza (confetti lab) een makkelijke uitleg voor beginners toegestuurd gekregen! Eerst maar eens verhuizen en settelen en dan... workshoppen maar :-)
    p.s. jammer dat de workshop niet doorging.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed dat je alsnog je eigen tijd geclaimd hebt.
    Dat is niet eenvoudig met een gezin (sprak zij uit ervaring).
    En je resultaten zijn top! Doe je nog een tutorial van de zwaan? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen