1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 25 oktober 2015

more about the potholders #crochet

Het was een fijne herfstvakantie week.
It was a lovely autumn holiday week.


 Mijn eerste pannenlap was af (hier lees je er meer over). 
Het vierkant moest een driehoek worden en ik heb het eerst grof met rijgdraad genaaid. 
Mijn zijden zijn uiteindelijk nooit gelijk!
De ophanglus knipte ik uit een patchwork suède rokje uit mijn kindertijd.

I finished my first potholder (here you can read more about it).
The square had to be a triangle and I sewed it first coarsely with tacking cotton.
Ultimately my sides are not similar!
I used a part of a patchwork suede skirt from my childhood to make a loop.


En ik vorder goed met pannenlap nummer twee.
And I'm working on potholder number two.

Ik haak met Scheepjes Stone Washed voor naald 3 - 3,5.
En ik ben fan van de prachtige gemêleerde kleuren. 
Het doet stoer aan en is prettig en zacht in gebruik.

I use Scheepjes Stone Washed for needle for 3 - 3,5.
And I'm a fan of the beautiful blended colors.
It is sturdy and easy and soft to use.


Onze appeloogst is elk jaar wat groter. Ik zie hier ruim drie appeltaarten.
Our apple harvest is larger each year. I see more than three apple pies.

En dit is de eerste, een Hollandse appeltaart.
And this is the first, a Dutch apple pie.

16 opmerkingen:

  1. Jaa goed plan van die pannenlappen! Ik heb drie bollen stone washed liggen, drie verschillende kleuren en ik kom maar niet tot een bestemming daarmee. Misschien is dit wel iets...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prachtige bollen zijn het! Ik ben aan het bedenken wat ik er nog meer van ga maken :-)

      Verwijderen
  2. Mooi Ageeth, fijn dat de 1e af is.
    Heerlijke appeltaart lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yum... apple pie! Perfect timing for your new potholders :) Have a good week! xox

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh lekker appeltaart!Kleurige pannenlappen,groot gelijk,die zie je goed liggen.Hier is het volgende week herfstvakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk vakantie vertier. Leuke en lekkere dingen maken.
    Het is hier nu vakantie en ik ben aan het breien en we genoten al van lekkere mon chou taart. X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die pannenlappen vind ik inderdaad erg mooi en stoer! Vooral die blauwe, een beetje deminachtig.
    Ik kan niet wachten tot ik weer meer tijd krijg ;-) Appeltaarten bakken van appels uit eigen tuin doen wij hier ook! De appels zijn niet allemaal even mooi omdat er regelmatig vogels snoepen van de vruchten, maar ach dat snijden we er dan netjes vanaf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind alles van denim leuk!
      Bij ons snoepen ze ook kleine hapjes van veel appels (en peren). En eerder al van de pruimen, alhoewel dat ook wespen zijn die het doen.

      Verwijderen