1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 1 oktober 2015

about motherhood

Het moederschap valt mij wel eens zwaar.
Sometimes motherhood is a heavy task for me.

Wormpjes, krentenbaard, bedplassen, spreekbeurten, werkstukken, gamen in plaats van huiswerk leren, liefdesverdriet enzovoort. Ik moet overal verstandig mee omgaan, oplossingen bieden, soms alles uit mijn handen laten vallen... 

Worms, impetigo, bed wetting, speaking engagements, essays, gaming instead of learning homework, heartbreak and so on. I have to deal sensibly with everything, provide solutions, sometimes dropping everything out of my hands...

Gisteren was het zo'n dag. Oudste (16) had zich flink geblesseerd tijdens voetbaltraining dinsdagavond. Hij was thuis gekomen toen ik al op bed lag. 's Ochtends om acht uur belden we met de huisartsenpraktijk, om half 9 werd hij daar geholpen en om 10 over negen stonden we al weer buiten het ziekenhuis nadat er een röntgenfoto was gemaakt en beoordeeld. Zijn enkel is enkel zwaar gekneusd en gelukkig niets gebroken.

Yesterday was such a day. Eldest (16) injured himself at football training Tuesday eveningHe came home when I was already in bed. In the morning at eight o'clock we called with the general medical practice, at half past nine we were there for an appointment and at 10 minutes past nine we were outside the hospital after an x-ray was taken and evaluated. His ankle is just badly bruised and fortunately nothing is broken.

Daarna ging ik alsnog op jacht naar broeken en pyama's voor jongste (10). Winkelen is niet mijn favoriete bezigheid. En 's middags heb ik de wekelijkse krantenwijk van oudste voor mijn rekening genomen. Gelukkig is het heerlijk weer!

Then I went on the hunt for pants and pajamas for youngest (10). Shopping is not my favorite pastimeAnd in the afternoon I took over eldest his weekly newspaper round. Fortunately, the weather is beautiful!

De foto's maakte ik vanochtend in de straat nadat ik de vuilniscontainer aan de weg had gezet. 
I took the photos this morning in the street after I had put the garbage container on the road.

De koffie met warme melk, een beetje suiker en een Choco Prince was mijn verwenmoment daarna. 
The coffee with hot milk, a little sugar and a Choco Prince was my moment of indulgence after that.

19 opmerkingen:

  1. Ontzettend dapper om er zo open en eerlijk over te schrijven Ageeth.
    Ik denk, dat het ons allemaal wel eens zwaar valt, zeker als 1 van de kinderen iets mankeert.
    Maar gelukkig zie jij dan ook weer de mooie dingen in het leven, de natuur, een kopje koffie....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knuffeltje Ageeth en misschien een troost voor je,ik heb het ook zwaar met mama zijn,de tienerzoon begint te puberen,krijg er zo maar eentje aan het studeren....maar van de andere kant zijn er ook leuke kanten aan het mama zijn,een lief smsje van de dochter vanop haar kot.Verzorg je zoon maar goed,dat hij goed rust en mmm lekker die koffie van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gedeelde smart is halve smart ;-) En inderdaad, ze geven zoveel moois!

      Verwijderen
  3. Oooooh ja.....zoooo herkenbaar!! Vooral die hekel aan winkelen... Pffff ik moet vanmiddag op winterjasjacht met mn oudste en morgen op schoenendate met mn jongste.. Tussendoor maar een paar gebakjesstops!!!
    Maar we doen het allemaal met liefde he!! Ook al het taxirijden...én de krantenwijk!!!! Alhoewel ...ik hoef het vakkenvullen bij de jumbo niet over te nemen als ze ziek is..hahaha
    Fijn goed weekend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We rollen van het één in het ander en het moet allemaal. Dat is niet erg en we doen het uit en met liefde, maar soms...

      Verwijderen
  4. Ik vind het moederschap ook best zwaar. Je bent ook zo kwetsbaar meteen. Als er iets is met je kind, raakt het jou ook.

    En nu heb ik zin in koffie!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik een goede omschrijving, kwetsbaar.

      Verwijderen
  5. Zo herkenbaar! Soms word je boos en heb je medelijden tegelijk, dat had ik gisteren met onze jongste.
    Beterschap met de enkel!
    Fijn weekend!
    X Liza

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo dubbel vaak.
      Met de enkel gaat het goed!

      Verwijderen
  6. Zeker niet altijd gemakkelijk.
    Jongleren en proberen alle ballen in de lucht te houden, flexibel zijn, rustig blijven en af en toe tot drie tellen en wat zou ik ze graag af en toe achter het behang plakken
    maar o wat maken ze mij gelukkig!!!
    Beterschap en hopenlijk kan hij snel zelf weer z'n krantenwijk doen.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We geven als vanzelf invulling aan het moederschap en het is veel wat we doen! En ik zou niet anders willen.

      Verwijderen
  7. Oei, wat een herkenbaar stukje. Wij hebben hier thuis een fantastische papa, maar de moederrol valt mij ook wel eens zwaar. Maar - en dat is een cliché maar ook zo waar - ik krijg er gelukkig heel veel voor terug. Het zijn schatjes.... Sterkte met de oudste en fijn dat het gelukkig (weer) niets is...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ageeth, ik lees deze net pas... Heel herkenbaar en vooral ook menselijk! Blij om te lezen dat de enkel van jullie oudste niet gebroken is. Hoe gaat het nu met hem? En met jou? Fijne week en tot gauw X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat redelijk met z'n enkel. Blijft enkel ;-) een tijdje een kwetsbare plek en dat is erg lastig met voetbalwedstrijden. Met mij gaat het goed zo ongeveer. Ik mail je binnenkort met 'dirty' details :-)

      Verwijderen
  9. HI Ageeth, ik ben een tijdje uit de lucht geweest, dus ik lees je blog nu pas... ik ken het gevoel.
    Maandagnacht werd onze kat ziek, kids huilen, manlief naar de dierenarts. Een uurtje later kat en man weer in huis en kids konden weer rustig slapen. Maar ik slaap weer op "waak" stand. de volgende dag om 6 uur bed uit, mijn moeder naar ziekenhuis brengen voor knieoperatie en s'middags zat ik weer bij de dierenarts om de kat in te laten slapen.Daarna kids opvangen met hun verdriet en later op bezoek bij mijn moeder ( waar het gelukkig goed mee gaat!) pffff

    BeantwoordenVerwijderen