1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 6 september 2015

Paris on a bag and life in general #DIY


Ik heb het gevoel dat alles wat ik jullie wil laten zien banaal is in de context van onze wereld.
I feel that everything I want to show you is banal in the context of our world.

Maar ik moet het leven reduceren tot de keukentafel, anders kan ik het niet aan.
Dit is wat ik in vrijheid kan doen.

But I have to reduce life to the kitchen table, otherwise I can not cope.
This is what I can do in freedom.


Een paar jaar geleden moest en zou ik een Motex retro lettertang hebben (en ik was niet de enige). In mijn jeugd waren ze er ook en wenste ik er één voor mijzelf. Het bezit ervan maakte geen beter mens van me, maar ik ben er blij mee en gebruik het regelmatig.

A few years ago I just had to have a Motex retro embossing label maker (and I was not the only one)In my youth they were there and then I wanted one for myself. Owning it makes not a better person of me, but I'm happy with it and use it regularly.

Ik maakte destijds een stoffen zakje voor de lettertang en de tapes. 
Het tijdschrift 101 Woonideeën bestond toen nog en op het (nu vtwonen) blog staat een DIY van Mikodesign van Erika Harberts: "Ik ga op reis en ik neem mee... Parijse reiszakjes".

I made a fabric bag then for the label maker and the tapes.
On the blog of the former Dutch creative interior magazine 101 Woonideeën is a DIY by Mikodesign from Erika Harberts: "I go on holiday and I take...  Paris trip bags".
Everything from 101 Woonideeën can now be found at vtwonen.

In deze DIY print je een sjabloon om uit te snijden en op stof met textielverf te sjabloneren.
Maar ik heb de afbeelding geprint op transferpapier (Hema), afzonderlijk uitgeknipt en volgens de aanwijzingen overgebracht op stof (met een strijkijzer). 
Pas daarna ga je het zakje maken.

In this DIY you print a template to cut out and stencil on fabric with fabric paint.
But I have the image printed on transfer paper (Hema), I cut them out and transferred them according to the package directions on fabric (with an iron).
Only after this you will make the bag.

Op het internet vind je veel uitleg over het maken van stoffen zakjes, gebruik als zoekterm eens 'knikkerzak maken'.

De ingrediënten voor een paar uur aan de keukentafel met jezelf en je gedachten en iets om handen vind je hierboven. Neem ook een pot thee of koffie en je lievelingschocolade. Soms kom ik dan tot inzichten. Het geeft me in ieder geval een goed gevoel dat er iets moois en tastbaars uit mijn handen is gekomen.

On the internet you will find many explanations of making fabric bags, use as a search term for example 'DIY drawstring bag'.

The ingredients for a few hours at the kitchen table with yourself and your thoughts and something to do can be found above. Also take a pot of tea or coffee and your favorite chocolates. Sometimes I get insighths. At least it feels good making something beautiful and tangible.

vintage stofjes / fabrics

17 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt Ageeth.
    En ik snap helemaal wat je bedoelt, een ieder leeft het leven op z'n eigen manier.
    Fijne zondag, al is die zon ver te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Jeanette en de zon komt door hoor ;-)

      Verwijderen
  2. Mooi zus, en je beschrijft goed het gevoel dat ik ook heb na het nieuws van de laatste dagen.
    Wist niet dat de lettertang al zo lang op je verlanglijstje stond!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt lieve zus!
      De lettertang heb ik al een paar jaar en het zakje maakte ik na aankoop.
      Maar ik wilde het alsnog graag delen, omdat ik er zo van geniet :-)

      Verwijderen
  3. Ik herken je gevoel maar ben toch blij dat je deze blog met ons wil delen. Mooi gemaakt Ageeth!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al die verschrikkelijke beelden... erg verdrietig en zo machteloos voel ik me daardoor!
    We mogen ons zeer gelukkig voelen dat we in een vrij land leven.
    En dankbaar zijn dat we de vrijheid en mogelijkheid hebben om fijne en ogenschijnlijke banale dingen te doen!
    Liefs
    Alet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You are always so creative! I hope that you enjoyed your time with your craft! Looks great!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your compliment and I am happy at our kitchen table, X

      Verwijderen
  6. Ik vind het erg leuk gemaakt! En de stof vind ik beeldig.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Nicole. Ik vind die oude lapjes zo mooi!

      Verwijderen
  7. Ik herken ook zeker het gevoel....
    De stoffen van de tasje zijn echt super cool!
    en de tasjes zijn toppers. Ik ga het zelf ook proberen!! super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je gevoel volgen Ageeth en ons blijven verwennen en verrassen met zulke mooie dingen.Ik hou ervan om nieuwe dingen te zien,ik kan misschien zo'n zakje maken om mijn kamsnaptang in op te bergen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een knuffel voor je!
      Je kamsnaptang wil echt een mooi zakje ;-)

      Verwijderen
  9. We moeten gewoon blijven genieten van deze kleine dingen zo lang het kan.
    Het ziet er erg leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen