1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 3 september 2015

bemoedigen / hearten

Wat doe ik voor een zieke vriendin?
What do I do for a sick friend?

Jongste heeft sinds groep 1 een beste vriend. H. is de oma van die beste vriend en we kennen elkaar dus ruim zes jaar. Sinds een paar jaar zijn we vriendinnen. H. is bijna 20 jaar ouder. Ik geniet van haar gezelschap. Van haar verhalen over haar jeugd in de stad Groningen en lange zomervakanties bij familie in Zeeland. Van het wel en wee in haar leven, haar kordaatheid en haar belangstelling, mening en zorg. 
H. heeft kanker en wordt behandeld met chemotherapie. 

Youngest has since first grade one best friend. H. is the grandmother of his best friend and we know each other over six years nowSlowly we became friends. H. is almost 20 years older. I enjoy her company. I love her stories about a childhood in the city of Groningen and long summer holidays with family in Zeeland. About the ups and downs in her life, her straightforwardness of and her interest, opinion and care.
H. has cancer and is treated with chemotherapy.

Wanneer ik blijk wil geven van mijn liefde, affectie en zorg, doe ik dat door middel van voedsel. Met lekker eten, zoals taart, lievelingsgerechten, iets om van te snoepen. Mijn moeder deed dat ook en veel vrouwen doen hetzelfde. Ik leerde meer manieren om mijn gevoelens te uiten. Maar ik ben heel pragmatisch.
Ik ging deze week naar H. met een dahlia uit de tuin, een komkommer uit de kas, een potje jam, plakjes suikerbrood en mijn slinger. 

When I want to express my love, affection and care, I do it through foodWith good stuff, like cake, favorite dishes, something to relishMy mother did that and a lot of women do the same. I learned more ways to express my feelings. But I'm very pragmatic.
I went this week to H. with a dahlia from the garden, a cucumber from the greenhouse, a jar of jam, slices of sugar bread and my garland.

In januari vroeg ik me af wat te doen met alle 365 pagina's van de Flow scheurkalender met quotes of een inzicht van een schrijver, filosoof of denker. De citaten zijn prachtig geïllustreerd (kijk hier)
Ik heb mezelf uitgedaagd om origami kraanvogels te leren vouwen en dat deed ik in januari 31 keer (kijk hier). 
Ik gebruikte ze ook als briefpapier.
En nu heb ik bemoedigende teksten en illustraties uitgezocht en mijn grote pons gebruikt. Ik maakte er een slinger van met mijn naaimachine.

In January, I wondered what to do with all 365 pages of the Flow block calender with quotes or an understanding of a writer, philosopher or thinker. The quotes are beautifully illustrated (look here).
I challenged myself to learn to fold origami cranes and I did that in in January 31 times (look here). 
I also use them as stationery.
And now I have chosen texts and illustrations to hearten her. used my big punch and I've made a garland with my sewing machine.

11 opmerkingen:

  1. Supergoed bedacht! En wat een lief kadootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan! En minder dikmakend dan aandacht met voedsel natuurlijk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat van die slinger is nu eens echt tof gedaan.Ik ben ook zo iemand die zieke wil verwennen met iets lekkers,iets leuks iets onverwachts.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. How very thoughtful of you! I am sure that your lovely gesture was greatly appreciated xox

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee! Ben benieuwd hoe de slinger er hangend uit ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb je een mail met een link en een foto gestuurd van verschillende versies van de slinger hangend ;-)

      Verwijderen
  6. Prachtig gedaan Ageeth en wat een mooi gebaar! X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee om van de Flow kalender een slinger te maken. Zelf zou ik ook het meest blij zijn met eten als cadeautje, zeker als het zelfgemaakt is. Zo'n mooi gebaar én ik houd gewoon van lekker eten. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Wat een mooi en lief gebaar. Zo klein, maar zo waardevol.

    BeantwoordenVerwijderen